Kapásból azt mondanám, keress egy 540S-t, az király hangszer, ráadásul 22 bundos. A legtöbb japán HS/HSS Ibanez az RG sorozatból való, azok meg 24 bundosak.
Volt ebből egy 540S-SH verzió is, még sosem láttam eladót, de nagyon csípném:
Egyéb ötlet:
440P:
Általánosságban, a régi R/P/S szériák Edge híddal igen jók.
"Házon kívül":
Ebbe mondjuk kéne egy OFR. Ebbe viszont nem:
Esetleg Carvin, ezek is marha jók. Keretet nem írtál, abba belefér
Sziasztok, segítsetek nekem :) a strato mellé fejembe vettem, hogy kell nekem egy másik gitár, az alábbiak szerint:
- Floyd Rose: nagyon fontos, hogy megbízhatóan tartsa a hangolást, Licensed FR volt már a kezemben, az használhatatlan
- 22 bund: a kétoktávos nyak valahogy nem jön be :)
- nyaknál single coil
Az Ibanez jutott eszembe először, de nem ismerem ki magam, annyi típus van. Legyen régi, lehetőleg japán.
Sziasztok. Eladó Basszgitárom:Ibanez SR 885 1994-es japán fekete 5 húros aktív. Gyári kemény tokjával együtt. Email:csabogurdon@gmail.com Tel:06202377599
ELADÓ!!!
Ibanez S520EX BBK
Eredeti japán precizitás
Mahagóni test
Wizard sport nyak
a jó öreg elnyűhetetlen Edge tremoló
V1, V2 hangszedők
Brutál metál hangzás és minőség
Keménytokkal együtt, vagy nélküle.
Korrekt ajánlatokat várok:
mazlisman@gmail.com
Nekem a nyak tetszik igazán, ami viszont egy darabból készült jávor, ami nagyon jó.Hanggal nincs gond, de még a hangkitartással sem.Ebben az árszegmensben ez egy nagyon jó gitár.20 év után ilyen állapotú bundok...meglepő, tényleg!
Nagyon meglepett a nyak minősége, nagyon tetszik és nagyon szép faanyag.Egyszerűen jó kis gitár ez.Kulcsokat kellene cserélni majd, a velem marad, mert azok elég gagyik.De a többivel nincs bajom.
Közben megtaláltam a linket amit pdicdriver küldött anno, (ezúton is köszi) innen rendeltem gumit a kapcsoló alá én is. amit azóta se találok A Link Itt is érdemes körül nézni!!!
Ibanez JS1000 Joe Satriani signature gitár
(2000-ben gyártott, made in japan)
Black Pearl szín
Lopro Edge híd
Dimarzio Fred és Paf Pro felezhető szedők.
14 éves hangszer beérett, korosodott állapotban.
Hozzávaló gyári keménytokkal és schaller straplockkal!
(beszámítás nem)
A hangszer Bp.17. ker mellett van. (Ecser)
infók, további képek:
moczar(kukac)gmail(pont)com
Van egy eladó Super58 pickupom. Régi darab !
13,1kOhm, ebből következően szerintem inkább hídhoz való.
Valaha fedeles volt, de ez le lett véve róla, most sima fekete humbucker kinézete van.
Baromi jó, kellemes, meleg hangja van, hídnál próbáltam. Nem teszteltem sokat, de pl. Satrianit játszani nagyon jó lehet.
Nekem viszont nincs rá szükségem jelenleg, nem tudom mibe tenni. (Jóféle nyaki pickup kellene inkább... RG550-be)
Szóval ha valakit érdekelhet, lenne kp. vagy csereajánlata, akkor emailben beszéljünk róla.
Jaja, tudom, lehet rendelni az Ibanez parts-ról. Már a kódjai is megvannak. Csak az a baj, hogy mire az itteni Ibanez forgalmazó megrendeli nekem, addigra túl öreg leszek gitározni...
Ehhez nagyon nem értek, majd a szaki megmondja. Nagyon iazgatott vagyok. Jó lenne, ha működne a kiskspcsolós, három állás, csak úgy kiváncsiságból, de ha nem megy, jó lesz ez nekem sima humbuckernek is...
Artistoknál ha jól látom épp 83' ban volt a váltás, pár dologban. (szerintem előnyére)
82 itt látható pl. AR100-at figyelembe véve:
Gibraltar híd , + nincs felezős poti!
A 83 évjáratnál már, Gibraltar II (szebb lekerekített híd szvsz) és megjelenik a duo sound, magyarán mind 2 potival felezhető mind két Super 58 !!!
Az enyém is 83' as, duo sound+ super 58. Iszonyat rezonáns test, tényleg félelmetesen jó hangszer Nem tudom melyik készült Dimarzióval...Talán az AR100 NT ? passz.. én ilyet nem hallottam eddig...
Úgy emlékszem a hangszedőm 3 vezetékes, (83') tehát ha tri soundot szeretne az ember, (AR100 hangszedőkkel) AR100 ba, akkor le kellene forrasztani a hangszedő fedelet, szétkötni a közepelést, és külön kivezetni. (árnyékolt vezeték csere) A fém doboz ami a testbe nyugszik, az ki van könnyítve, tehát csak át kell fúrni a fát, bele a két kapcsoló és ámen...
De még jó hogy nekem például, a felezés megvan gyárilag. A parallel nem kell.
De F59, lehet hogy az átteszem a piköpöket nem fog működni, tri soundra.... Ha szerencséd van akkor a 82 Ar100 ban ott van mind a 4 vezeték.
Majd kiderül...
Köszi szépen! Ez is 83-as AR300 (J83.... a serial). Iszonyat örülök neki, és nagyon kiváncsi vagyok, milyen lesz majd a végeredmény.
Egyelőre ilyen állapotban van (lásd kép), de ami megvan rajta, az tök eredeti. A bridge is megvan csak a képen nincs rajta, és sajnos a lepkeszárny része sincs meg. A pickup nagyon hiányzik, de szerencsére az AR100-ban a flying finger Super 58-ak vannak, úgyhogy az majd átkerül ide. És az AR100 lepkeszárnyát is átrakom, úgysincs már semmilyen funkciója, csak díszítés.
De ha ez a kettő megvan, akkor elvileg lesz egy origi alkatrészekkel felújított AR300-am. Szóval, a jobból lesz egy kis anyag-átvándorlás a balba.
A 100-ba meg teszek majd valami rendes pickupot, és megpróbálom eladni jóárasítva. Iszonyat jók ezek az Artisok, de kettő nem kell belőle, és a 300 sokkal komolyabb hangszer, mint a 100. Kb. mint egy Studio Les Paul vs. Standard les Paul.
Gratulálok a gitárokhoz,... nekem is volt AR-300 1983-s Japán, nagyon jó- és nehéz gitár, Super-58-s Pu-val. Az Ar-100-ban viszont Dimarzió-k vannak eredetileg, ha jól emlékszem.
Különbség még a 2 db Tri-sound pickup kapcsoló ami a 100-ban nincs. Az is igaz hogy hagyományos humbucker módban használtam a bridge Pu-t a rock zenéhez. A nyaki Pu-nál viszont jó hangzást lehet a tri-sound kapcsolóval elérni. (4 kivezetéses humbucker kell hozzá)
Nekem volt lehetőségem az Ar-300-ban kipróbálni és összehasonlítani egy "Gibson The Original HB-L" típusú
hídi pickuppal az eredeti Super 58-t, nagyon kicsi, minimális különbség volt köztük. Mindkettő hozta a 80's évek rockhangját és mindkettő ritka, drága PU is, de beszerzhető.
Kiváncsi vagyok hogy szól majd a Dimarzióval, meghallgatnám a hangmintát is.
Aki megvette a gitáromat, és más gyűjtő- érdeklődő is azt kérdezték hogy az 1983-s évjáratú -e mert az jobb mint a 81'-82'-s. Ennek nem néztem utána.
Én 300e-ért adtam el tökéletes állapotban néhány évvel ezelőtt kemény -de nem eredeti- tokkal.
Nekem koreai AR300 volt, az is nagyon jó hangszer, gondolom, egy ilyen öreg japó cucc ráver még pár kört. Zseniális hangszer lehet, rajta van a bakancslistán, előkelő helyen!
Kész, bazeg, megvettem a másik Ibanez-t is, az AR300-at. Ha csak egy héttel előbb tudok erről, nem veszem meg az AR100-at.
Ma reggel mentem el kipróbálni, és még meg se pengettem, csak a kezembe fogtam, és már összefostam magam, hogy micsoda gityó. Sokkal vastagabb, hibátlan profilú nyak (kuki feláll!!!!), gyönyörű szép, éjsötét ében fogólap, totál eredeti bundok, kicsit lestrapálva, de még minumum 2-3 év van bennük intenzív használattal is, szupernehéz test, gyünyörű jávortop, és olyan testhang, hogy megpengeted és sírsz.
Még életemben nem láttam ilyen állapotú 30 éves gityót. Olyan "mojo" van benne, az "az" elmondhatatlan valami, hogy szinte sírtam.
Sajnos, sajnos, sajnos az eredeti pickupok nincsenek meg, és a bridge-ről is hiányzik a lepkeszárny lapocska, illetve a potik sem eredetiek már, de amúgy a gitár test egy eszement komoly hangszer.
Végül 160-at adtam érte pickupok nélkül, nem tudom, hogy ez reális-e, de hogy nekem szó nélkül megérte a bolt, és verem a seggemet a földhöz, hogy egy ilyen Les Paul helyettesítőm lehet.
Az AR100-ból átrakom ebbe a pickupokat, az elektronikát, a lepkeszárnyat, és van egy eredeti AR300-am abszolút tipp-topp állapotban. Az AR100-ba meg szerzek két faja pickupot, és majd jóárasítva eladom. Ha csak 2 kiló körül kapok érte, már megérte a bolt.
Komolyan mondom: kukkantsatok rá egy ilyen AR300-ra, ha tudtok. NAGYON durva minőség. Már az AR100 is brutálisan komoly, de ez még ráver a dologra egy kört.
Asszem az anyagi részét kicsit elbasztam a dolognak, meg most van a nyakamon egy plusz gitár, amit nagyon nem akartam induláskor, de még így is azt mondom, hogy ha viszonylag normális áron sikerül eladni a 100-at később, akkor nagyon megérte ez a kör.
Holnap leviszem hangszerészhez, hogy átpakolja a cuccokat. Majd tolok fel képeket meg hangmintát.
Szerintem mi nem.Márpedig azért, mert megírtad, hogy többszöri bundozáson esett át, és ezért is vékonyodhatott el a nyak.Ellenben, aki ilyenre vágyik, biztosan megadná.Nem találtál a hirdetések közt hasonló szituációt?Értem itt, hogy egy tradicionális hangszernek csak a testét kínálják eladásra.
Szeretnék visszakérdezni.Te mennyire szívesen adnál tanácsot, választ hasonló szituban?
Aki itt nagy Ibanez fan, szakértő, az Sabbat.Megkérdezném levélben.
Húúú Tibi! Nagyon nehezet kérdezel.Az alkatrész dolog tisztázása számodra (szerintem) nem lehet gond.Azt a gyár, kereskedelem hamar megválaszolja.Viszont a többit?Nem hiszem, hogy az árról a találgatás szintjénél jobb összeget tud adni valaki.
jaja ez a fasza megoldás kérem...
Bár az igaz hogy 22 bundnál jobban kijön az a bizonyos nyaki fenderes sound.. De jo kis cucc ez, kár hogy nem AANJ...
Ez már rég nincs meg :))) Ha nekem szólt a mondókád...Nem jött be a cucc, eladtam...
Amúgy meg ami van,így oldottam meg, ideiglenesen ,olyan mint a csokító: Ronda és finom: De baromi jó hangú... Mindig kéznél van
Szerettem volna rendeli hozzá HXS koptatót de nincs :( Csak S-S-S vagy HXX
Lehet veszek egyszer ha sok pénzem lesz egy HXX koptatót, aztán a singlét kivágom előre... Mert az köll!
Nálam tehát a HXH meg a HXS a megoldás... A középső single: pengetőbeakadáselősegítődögöljönmegcucc (hogy a te szavaiddal éljek )
Sziasztok! Nem fogjátok elhinni, de belefutottam egy Ibanez AR300-be. Ez is 80-as évek eleje, iszonyat tipp-topp állapotban. Ez tuti nem volt soha bundozva.
A gond az, hogy bundokon kívül semmi sem eredeti rahta. Nincsenek meg a pickupok, a potik nem eredetik, és a legnagyobb gáz, hogy a klasszikus lepkeszárny bridge is hiányzik.
Arra gomndoltam megveszem, és a AR100-ból átrakom ebbe az elektronikát és a bridge-et, és van egy eredeti AR300-am, ami többet ér.
Plusz ennek még a nyaka is vastagabb.
Mennyit ér szerintetek egy iszonyat tipp-topp az AR300 az elektronika és a bridge nélkül??? Illetve szerintetek lehet a mostani Ibanez-től ehhez passzoló alkatrészeket rendelni???
Pontosan ugyanúgy néz ki, mint ez a kép (minusz az alkatrészek).
Szerintem H-H vagy H-S-S - 22 bundosban.
24 Bundosban egy Humbi elég, ott nyaki hang úgysincsen normális.
Én sztratóban még a nyaki és középsőnek együtt látom értelmét.
És a hangszín poti valóban nem köll - én midenünnen kikötöm.
Ezért vettem ilyen gitárt (off):
szerintem a középső single-nek nem sok értelme van, max zavar a pengetésben levágnámakezitannakakikitalálta mondjuk egy stratón is csak optikai tuningnak jó. (szerintem)
2 humbi osztjóccakát!
stratón is a híd és a nyak hangzás kell, a köztes max ráérősenunatkozófúrógéppelhangotcsiholóalternatívhanggyógyászoknak ajánlott
Eddigi kedvenc RG-m. Egy Jcustom és a 2620 volt tán igényesebben összerakva és hangban ottabb:), de ez meg küllem, hang, kényelem, megbízhatóság miatt örök kedvenc maradt.
az tuti az arany csúnyán kopik (mondjuk egyik színnek sem áll jól).
mint a rebla 2620-asának előző tulaja azt mondom, hogy az eredetileg benne lévő edge pro is tuti.
ritka szerethető sportgitárok ezek. csakhát nekem is el kellett engedni, mert nem volt értelme tokbantartani évekig. igaz most is ez a sorsa... dehát műtárgy kategóriás. evvan. az viszont igaz, hogy az a műanyagbizbaszos tremcsikar az gyalázat. az schaller féle orig floyd szerintem sokkal jobb. útáltam cserélgetni a gyűrűt. ráadásul pár ki/be csere és máris lötyögött...
De az aranyér kellemetlenebb:)
Amúgy eredetileg ez nem arany, de a portugál első tulaj átcserélte. Én örültem neki, mert lo-pro-edge-t tett bele, amit a legjobban szeretek az Ibi tremek közül.
Ja, és az Artistban pont az tetszett, hogy ott a magasabb régiókban is lehet kényelmesen játszani ellentétben a lespaullal.
Csak az meg fejnehéz, ami zavar. Úgyhogy beszívtam:)
Meg az ember ízlése változik is.
Én kb 4 évig csak Ibanez RG-ken játszottam és nagyon idegenkedtem a vastagabb nyakaktól, el sem tudtam képzelni, hogy valaha tetszeni fog.
Aztán egyszer egy barátomnál megfogtam egy lespault (ami be is volt dugva:)), és elért a végzet. Elkezdtem használni sztratókat, teléket, lespaulokat, egy nap alatt megszoktam ezeket.
És a vége az lett, hogy most meg már az RG-men fura játszani, azt érzem túl vékonynak - visszaállni vékony nyakra nehezebb, ha egyszer megszokod, hogy bele tudsz kapaszkodni a nyakba rendesen:)
Egyébként nekem letisztult most már úgy érzem: a legjobban a Fender-féle modern C nyakat szeretem, lehet kicsit D-sebb is, kicsit kevésbé rádiuszos is, az má mindegy. És ehhez képest nem okoz gondot az RG vagy egy lespaul használata sem azért.
Viszont a lespaul-ban még mindig nem tudtam megszokni, ott a 17 bund felett már tényleg nehezebb a játék nekem, kényelmetlennek érzem a játékot + hasnál tartva meg igen hülyén néz ki:) De ennek nagy létjogosultsága úgy sincs, mert normálisra nincs lovetta:)
Egy RG meg minden háztartásba kell, úgyhogy azt kénytelen megszokni az ember:)
Keep calm, and... Természetesen én is visszafogottabb hangnemben szántam a mondanivalómat. :) Az tény, hogy a lapos nyakak gyorsabbak, technikailag előnyösebbek. Én csak arra céloztam, hogy attól még nem mindenkinek kényelmes. De igaz amiket mondasz, a gitártechnikában sokat segít. Nekem viszont hiába, mert nem tudok rajta huzamosabb ideig játszani.
Ez egyértelmű, kinek mi tetszik, ennyi. Nem is akarok ezen vitát nyitni, inkább csak furcsállom a dolgot. Ennyi...
Remélem tetszeni fog, mert baromi jó cucc.
Kéz és lábtörést
Én nem szeretek vékony nyakon játszani. Nem könnyebb úgy játszani, hanem nehezebb. És akkor most persze nyithatnánk vitát azon, hogy kinek mi a vastag meg mi nem, de nekem ennek az Artist-nak a nyaka nagyon vékony. Iszonyat jó kis gitár, de a nyaka nagyon nem jön be.
Most épp rendbetétel alatt van a gityó, megnézzük majd mire jutok vele, ha visszajött.
Én nem vitatkozni akartam,mivel oda is írtam hogy "szerintem"
Bár az igaz hogy nem minden mondatom végére, de hülyén is nézne ki :)))
Szóval a szerintem az azt jelenti hogy az én tapasztalásom,véleményem...ezzel nehéz lenne vitázni.
Szóval most képzeletben képzel oda minden mondatom végére hogy "szerintem"
Hogy bővebb legyek kissé:
Az úgy vóót kérem hogy anno 15 éves suttyó koromban kb. 88 környékén szerváltam magamnak egy gitárnak látszó tárgyat.
Egy rokkos polót adtam érte :DDD Komolyan...
Valami orosz vagy csehszlovák remekmű lehetett, ilyen forgócsapos villanykapcsolóval, meg ilyen billenő kapcsos rettenetekkel telepakolva. Nem volt beazonosítható akkor tájt, mert valaki ráfújt néhány doboz sprayt hogy emelje a fényét a hangszernek, nem jött össze mert kissé ragadt a cucc :D Meg ugye a márka feliratot is szét fúúújta..
Nem is ez a lényeg.... Na ennek olyan volt a """NYAKA""" Mint apósom csákány nyaka, ketté vágva.
De lehet hogy finom voltam Szóval én ilyenekkel toltam anno, és ilyen szarokon lehetett próbálkozni.
Később lett egy Jantarom, ami tökjó kis hangszer volt.
Utána meg az első ibanezemnél majdnem sírva fakadtam, hogy bazze ezéé nem tudtam ezt lejátszani mert nem volt ilyenem, és félig igaz is volt :)
Szóval én erre írtam hogy szerintem, könnyebb a mai modern lapos nyakakon, mint a vastagabbakon. És ez még mindig a saját véleményem :)
Amúgy fogtál artist nyakat? Mert igazából ez volt a beszélgetés indítója!
Ami F59-nél lehet, pl. hogy ha 2 szer újra bundozták, mondjuk ahogy szokták a nagyok, hogy bund ki , újra csiszolják a rádiuszt bund be... ez pár mili difit okozhat ám, vékonyodhat a nyak.
Én nem mondanám a saját AR100 gitárom nyakára hogy vékony. Ilyen se nem bunkó se nem lapos, pont jó (NEKEM)
"Ha valaki megtanul rendesen gitározni, egy vastag nyakú hangszeren akkor onnantól fogva bármin tud játszani!"
Ezzel vitatkoznék. Én pl. az LP stílusú duci nyakkal tudtam megbarátkozni, az SG nyaka kissé laposabb, az is még belefér, de érzem játék közben, hogy az LP nyaka jobban esne a kezemnek. Lapos profilú Jacksontól pedig konkrétan görcsölt a csuklóm.
Persze az is tény, hogy az LP előtt Ibanez RG nyakkal semmi problémám nem volt. De mióta megszoktam az LP-t, azóta a lapos nyakat szó szerint nem bírja a kezem.
Szóval szerintem nem mindig helytálló a kijelentésed.
Oksi, elég mélyek a rovátkák, nem tudom érdemes lenne-e kicsiszolni, iszonyatosan ereszt, mondjuk az instru műfaj sem segíti a témát, 30 perc alatt nyújtok cirka 200-at, naná, hogy mászik, mint a k.r.. mamája :) ...
Neked a koreai gitárokhoz való 2LN2-2(színkód) cikkszámon futó bizbasz kell. Méretileg amúgy ugyanaz, mint a japán, és pressure pad a becsületes neve. Hirtelen eredeti Ibanezt nem találok, csak komplett satut, az meg drága. Vagy vennék egy márkátlan szettet, ami méretben passzol, vagy írnék nekik (egy csomó olyan cuccuk is szokott lenni, ami nincs kint az ebayen), vagy megvenném az ibanezrules.com-os Richtől a készletet. Vagy bemennék az Oroszlánbarlangba, hátha nekik is van ilyen jó áron.
Ebayen hogy keressek rá, a satu leszorító lapocskákra, lo-trs-hez (vagy mindegyikhez passzol ugyanaz) kellene, mert már erősen barázdált a húrok miatt? Rokk
Bizony.Nem mindenkinél van becsülete a tárgyaknak.Nem minden férfiember tekint "nőként" a gitárjára.Az AW akusztikusom láttán a vevő kérdezte, "sehol egy karc, leverődés"?De a negyvenéves off gitáromnak sem én okoztam a pár hibáját.Nem szabadott volna kölcsön adnom.
Rengeteg gitár porosodik pincékben, tokokban, gyakorlatilag gazda nélkül. Megszűnt a zenekar, átalakult a napirend, meghalt az előző tulaj, előkerült egy másik, több figyelmet kapó gitár - ezer meg egy oka lehet annak, amiért elhanyagolnak egy hangszert. Vettem már én is ebayen olyan hetes RG-t, aminek a tremoló alaplapjáról vagy 10 deka zsömlemorzsát vakartam le, amin fordítva voltak feltéve a satukockák, és a híd kb. 30 fokos szöget zárt be a testtel. Egy Jacksonból gyakorlatilag kézzel ki tudtam húzni a tremoló tőcsavarjait, az se volt egyszerű. Az RGA32-nek meg olyan kocsmaszaga volt, hogy egy erősebb slukk után elszíneztem volna a szondát.
A nyak "kipótlása" nem lehet opció. Bármit tennél oda, kinyírná a rezonanciákat. Fura ilyet javasolni pár nappal a vásárlás után, de ha nem tudod megszokni a gitárt, add el. Ne bontsd meg, ne alakítsd át, így ér valamit. Ahogy hozzányúlsz, illetve elkezd vele valaki gányolni, kapásból elveszíti a jelenlegi korrekt értékét a piacon.
Azt mondjuk megértem, hogy a nyakvastagság, -profil nem csak megszokás kérdése. Nekem nagyon pici kezem van, ezzel együtt csípem a húsosabb nyakakat, egy bizonyos határig. Ugyanez fordítva is működik, vannak gitárosok, akiknek egyszerűen nem adják a vékony nyakak. Hányszor hallottam/olvastam, hogy "csak olyan papír Ibanez-féle nyaka ne legyen egy gitárnak"... Ez van, ilyenek a preferenciák.
Azért szerintem adj neki egy esélyt. Ha beállítják, tegyél le minden mást, játssz csak ezzel egy darabig. Ahogy rebla is írja, az egy jó nyak, és _annyira nem is vékony, mint amilyen vékony nyakakat lehet találni egy-egy régi RG-n, Jacksonon, Yamahán, ESP-n (stb).
Abban biztos vagyok, hogy körbejártad ott kinn a hangszerészt.De kérdezem, nem lenne jobb itthon csináltatnod?Az átkábelezést sem értem.Mint írod, használták rendesen, és mint tapasztalod(gondolom az előző bundozást nem az eladó csinálta), írod nagyon elbaszták.A döglött húrokat sem értem.Nem volt pénze húrokra?Ne érts félre, csak hangosan gondolkodom.Én a nyakát biztosan nem alakíttatnám.De én nem Te vagyok.
"Ez a gitár egy álom lenne, ha rendes nyak lenne rajta..."
Ez a gitár úgy jó ahogy van!!! És kurvára rendes nyak van rajta!!!
Miért?
Ha valaki megtanul rendesen gitározni, egy vastag nyakú hangszeren akkor onnantól fogva bármin tud játszani!
Az artist nyaka vékony? Akkor még nem fogtál komolyabb Sport gitár nyakat! Komolyan... Vastagabbon nehezebb...(szerintem)
A vékonyabb nyak kényelmesebb, több az előny mint a hátrány! Könnyebb szólózni pl....
Inkább furcsa lehet. De semmiképp nem rossz. Szokni kell picit, idő kell neki, hidd el!
A bunozás kár, akkor azt rendesen nyüstölték.
Ha bundoztatod, akkor valami jó magas bundokat kérjél rá.
Nekem szerencsés a dolog, 83 as, de szinte nincs kopás a bundokon!!!
Volt fenderem, imádtam a nyakát. Sajnálom is, de mennie kellett, pedig "lapát volt" de semmi gond nem volt vele, gitározás terén...
Meg van pár jó ibanezem, mindegyiket imádom.
Pedig nem egyforma nyakúak...
Mindenesetre, ez rajtad áll, de időt kell adni neki. Pár hétig csak ezt nyüstöld!!!
Úh, ez még mind nagyon korai. Tegnap hoztam el. Nem volt egyszerű az eset, mert én Johannesburgban vagyok, az eladó meg Cape Townban. Úgy tudtuk intézni a boltot, hogy tegnap egy napra feljött ide Johannesburgba a fickó csaja, én találkoztam vele este a hotelében, átforgattam a kezemben a gitárt, és elhoztam. Erősítőn még nem is hallottam, egy sima kis Vox Amplug-gal próbáltam ki csak, hogy szólnak-e a pickupok egyátalán.
A jó hír az, hogy szinte minden eredeti rajta, egyátalán nincs széttúrva, és a pickupok szólnak rendesen. A nyaka tökéletesen egyenes, nincs semmi elvetemedés benne, azaz egyben van a cucc rendesen. Száz éves fos húrok vannak rajta mégis seperc behangolni, és tartja is, és a test is rezeg, ahogy kell.
A gáz az, hogy használva volt rendesen, párszor már volt bundozva is, ami nagyon látszik. Sajnos nem teljesen kultúráltan lett bundozva. Nincs szétbaszva, de aki csinálta, ahhoz én többet nem vinnék gitárt bundozni. Plusz iszonyatosan el van hanyagolva gityó, tiszta kosz meg dzsuva az egész, és kontaktos benne minden poti.
Szubjektíven meg sajnos nagyon szomorú vagyok amiatt, hogy vékony a nyaka. Kifejezetten vékonynak és kényelmetlennek érzem ahhoz képest, hogy én milyen nyakakat szeretek. Emiatt majdnem ott is hagytam, mert én utálom a vékony nyakat, és nem tudok rendesen játszani rajta.
Holnap viszem le hangszerészhez egy rendes felújításra, kitisztításra, átkábelezésre, stb. Az biztos, hogy óriásit fog dobni rajta, ha meglesz. Meg akarok dumálni a faszival, hogy mit lehet kezdeni ezzel a bundozással, és hogy nem érdemes-e most egyből megcsinálni rendesen, és nem megvárni, amíg lerohadnak róla.
Aztán, ha megvan, tolom majd ezerrel, és vagy megszokom, és megkedvelem a nyakat, vagy adom el a picsába az egészet.
Nagyon, nagyon bánom ezt a nyak dolgot. Még azon is gondolkodom, hogy beszélek a hangszerésszel, hogy lehet-e olyat csinálni, hogy kipótolni valahogy a nyakat, hogy vastagabb legyen. Nem hallottam még ilyenről sosem, de hátha lehet valami ilyesmit csinálni.
Ez a gitár egy álom lenne, ha rendes nyak lenne rajta...