arra gondoltam, hogy egy tömegváltoztatással a rezonancia is megváltozik.
amúgy én ilyen még nem hallottam, vagy átfordítva: lehet, hogy az én bazidrága gitárjaim is csinálnak ilyet valamelyik bundnál de hogy ilyen handabandát nem csinálnék, ha kiderülne az tuti olyan? olyan! ezt köll szeretni. ettől még kib. módon lehet szeretni egy hangszert. amúgy az ilyen HSH gitárok nem hoznak tűzbe. a HSS-en és a SSS-en is csak optikai tuningnak fogom fel a középsőt, csontig leeresztve. de a HSH kifejezettem szarul néz ki és értelmetlen is (IMHO). ez a gitár HH-nak pont tuti lenne, de jelen állapotában... :-/ azért mert egy sfogli nevezetű bűvésznek is ilyen van, na azt pont leszarom mondom ezt úgy hogy nekem is Romeo miatt van caparisonom
túl van már fújva ez a lufi. a kibassza a piccsbe az meg nehezen fog menni, mert a net tele van a hörrhörrel, így meg csak hosszú pihentetés után lehet vevőt lasszózni :-I de ezeket nem bántásiból. szerencsére nekem nem kellett ezzel a nyűgös lapáttal randevúzni de én nem is vagyok hangszer-ész, csak egy mezei hangszertulajdonos
Erről szó nincs.
Megy a találgatás, és persze mindenki okos.
Én a gitárt darabokra szedtem, 1 napig voltál itt vele.
A véleményem a hiba okáról elmondtam, ha szeretnél másikat is, vidd el Patrikhoz és szintén szétszedi, és hátha neki sikerül kideríteni.
A fórumos megfejtések tévútra visznek még akkor is, ha sokat látott szakik próbálnak segíteni.
A segghülye okoskákat meg nem is említem.
Hiányolom is a fórum tudorát.
Gondolom ez még koreai.
Akkor rendes a faanyag, érdemes jobb tremolót és kalap alatt rendes tőkét tenni bele.
Blues-rock stíkusra első nekifutásra Satriani poickupjai jutnak az eszembe.
Paf Joe pl.
Ez a hangszer 16 éve az enyém.Nyílegyenes a nyak,pontos az oktáv,bundok jók,beérett fa!Szerintem ez egy normális hangszer,és nem fogom eladni.Tartalék gitárnak szeretném tartani és felvételek készítésénél használni.A kérdésem az,ha tuningolom akkor mi az amit érdemes kicserélni,milyen hangszedőt érdemes beletenni(Rock,Blues,)és,hogy erről a típusról mi a vélemény?
elnézést, de nem szeretnék negatív hangulatot csinálni, miattam senki ne vesszen össze
2013-10-04 10:15 |
#62883
Amúgy ez nettó hülyeség, mert senki nem mondta, hogy egyáltalán nem rezonál, csak annyit, hogy egy bizonyos frekvencián.
Utoljára még megjegyzem, hogy ez lesz a gond.
Esetleg az segíthet ha kibassza a picsába, aztán vesz rendes hangszert.
Na részemről amit eddig a témában mondtam, ünnepélyesen visszavonom.
Egy tremolóról is meg tudom mondani ha nem stimmel vele valami, főleg ha ízekre szedem, és
a bundokat is le tudom ellenőrizni ha másért nem hát azért mert elég régóta szintezek.
Ha kell tudok csinálni rendes testet igazi fából, a többi nem igazán mozgat.
ennyi.
jó tipp kipróbálom, most a pickup mágnesein agyalok, hogy hogyan lehet, hogy a bajos hang a pickup állítása után akusztikusan is jobban szól, de egy mellette lévő hangra tolódott a dolog, a pickupokhoz-mágnesekhez, bekötésekhez fogalmatlan vagyok teljes mértékben, úgyhogy ehhez nincs ötletem
tisztában voltam vele, hogy szintezés és húrmagasság-nyak belövése nem fogja megváltoztatni, de felküldtem hogy elvégezzék ezeket rajta, mert azt reméltem, hogy belátja a srác, hogy nem az okozza és akkor kénytelen lesz kicserélni, de nem így lett, uh most ki kell találni egy alternatív megoldást, csak adná az ég, hogy a pickupok legyenek, mert nem sajnálom a pénzt kicserélem mindet dimarziora, ha arról van szó, csak oldódjon meg végre, mert már a zenéléstől is elveszi a kedvem a dolog..
a "döglött a fa" dolgot kilőheted, ha ráteszed a hangszert egy nagy asztalra. az tömeget ad hozzá, megrezgeti az asztalt is. akkor is hallod a dolgot akusztikusan a dolgot? én továbbra is a tremolóra tippelnék (a satu-bund-trencsi aranyháromszögből...):-/ cserélj át babát egy másikkal a nyűgös húron ha még nem unod a szerelgetést
Szeretnélek megkérdezni Titeket,hogy az Ibanez RG 270 R típusú gitár(1997.08)véleményetek szerint,érdemes e tuningolni?Hangszedő,elektronika,kulcsok...stb.Válaszokat előre is köszönöm!
azóta át lett állítva, elég alacsony húrmagasság lett, de korrekt, nem igen zizeg, meg az a különbség a kettő közt, hogy ha a bund ér bele akkor az eleje zizzen csak bele a hangba, egy élesebb kezdő hangindulás és normál lecsengés, ennél pedig fordítva van, de komolyan kezdek örülni, hogy hátha "csak a pickuppok" nem jók
a nyak íve jó, megvan az a pár tized miliméter, a többiről csináltam képet
remélem jó a link, most próbálgattam csak a nyaki pickup emelésével-süllyesztésével, azt tapasztaltam, hogy ha magasan van a nyaki ahngszedő akkor a 15 bund csinálja a H húron, ha le van engedve mint a képen akkor a 16.
mennyi a húrmagasság? (lefogatlan húrok és az utolsó bund közötti távolság)
és kb. mennyi ív van a nyakban? ezt úgy tudod megnézni, hogy a szélső húrt lefogod a bal kezeddel az 1. és a jobb kezeddel az utolsó bundon, és középtájon mennyi a hézag? pár tized mm szokott lenni.
tudom, hogy triviális kérdés, de jó lenne tudni
meg hogy most mennyi a távolság a legfelső bundon lefogott húrok, és a nyaki hangszedő között?
Köszönöm a segítségeket, tudom, Zoli hogy mindent végignéztünk, és értékelem is
lehetséges hogy van valéami előrelépés a megoldás felé
-Megnéztem a bundokat, sztem is jók, ahogy Zoli mondja pont mint csiszolás előtt, én is gondoltam, hogy fölösleges, de ha ezt akarta a forumos srác aki hozta
hát legyen, nekem mind1 csak jól szóljon végre
-tompítottam a satu előtt lévő húrokat közben alkarral bal kézzel a többit is hogy a lefogott hang előtti húrok se szólhassanak, és akkor is csinálta
-ha előtte lévő hangról nyújtom rá akkor is felharmonikusan kezd el csengeni majd hamarabb elhalkul
-pickup magasság, na most jön az érdekes része a dolognak!!
azt tapasztaltam, hogy ha lejjebb engedtem minden szedőn akkor javulni kezdett ez a hang, viszont, áttolódott egy bundal feljebb!
főleg az e 1-es húron hallani, hogy sípol a D# hang, épp ahogy a D sipolt mielőtt állítottam a pickuppon, teljes mértékben hallani, hogy feljebb tolódott, H húron pontosan ugyanúgy befullad a hang csak 16. bundon, ez meg mi lehet?
a fémet természetesen úgy rakd a bundra, hogy
1. el ne vágd magad
2. ne karcold össze a bundokat
3. húrirányban rakd fel, hogy pl. a 12. és a 16. közötti bundokat érintse (már ha érinteni fogja mindet...)
2013-10-03 13:02 |
#62865
Én rászántam egy napot a gitárodra, nem találtam semmi mechanikai hibát.
Azok a hangszerek amiket én készítek, nem csinálnak ilyet.
A véleményem az, hogy selejtes döglött a fa.
Ennyi.
Vagy mindkét szedő pont azon a frekvencián szar, ami szerintem kizárt.
Logikusan levezetve, nincs más megoldás.
illessz a bundokra egy 'törhetős' késpengét (az élével felfelé), vagy más, hasonlóan egyenes dolgot,
és nézzél a fény felé, nem látsz-e lukat a 15. bund és a penge között... gyanús hogy az a bund lejjebb van.
kb. 5 perc kiszűrni a dolgot.
mondjuk gyanús, hogy a magas E húron is csinálja ugyanaz a hang.
2. a gitár fején a kulcsokhoz menő húrszakaszokat próbáld meg egy gumidarabbal, szivaccsal, stb. letompítani, hátha az interferál.
3. hasonló, szimpatikus rezonancia dolgok: ha a 14. bundon megfogod a hangot, és feltolod fél hanggal, akkor döglik, vagy akkor nem? mert így is kizárható egy tényező. ha a felnyújtott hang is döglik, akkor nem valószínű, hogy bund lesz. Bár szerintem az :(
sziasztok, eltelt azóta kis idő, hogy írtam, de a bejátszás nem orvosolta sehogyan sem a problémát így visszaküldtem az Ibanezt SDMF1919-hez az adok veszek topicból, megszinteztette, 10-es húrokat tetetett rá, azt mondta, hogy szerinte jó, és ezért nem fogják kicserélni a boltban az biztos, készítettem egy újabb videót, most csak mikrofonról szól a felvétel, egy kis 20w-os rolandról, a torzított csatornáján
szerintetek mit lehet még tenni ezzel, mert ha nem a bundok nem a nyak okozza, mert midnen be lett állítva akkor valaminek kell okoznia
ez Sfogli Theres Hope c. számának rövid dallama, ő is ezen a gitáron játssza élőben, uh azt sem lehet mondani, hogy ennek a szériának/ennek a fának ez a gyengéje, nála szépen kitartja azt a bizonyos 2 oktávval megemelt D hangot, amik az én gitáromon valahol elnyelődnek, mivel 2 fekvésben is játszom, nem játéktechnikai dolog, amit felvetettek még
Eladó egy Paul Gilbert által dedikált Ibanez PGM300WH gitár. 1992-ben vásárolt, korának megfelelő állapotban.
Irányár: 350eft
nulla hat harminc négy hetvennégy nulla kilenc kilenc nulla
zhtg@freemail.hu
ibanezrules.com-ról vettem kb. 2 éve, amikor szükségem volt hasonlóra. 6 db van ebben a csomagban, innen a fórumról összeálltunk hárman, és harmadoltuk a teljes költséget. Olcsó volt, gyorsan megérkezett.
sziasztok! tudna nekem valaki segíteni?
RG 2570 edge pro termoló és ehhez kellene a tremolokarra pattintott kis műanyag hengerek.
Nagyon drágán az oroszlánb-ból is lehetne,de rettentő drága.
Tud valaki eladót? az Ibanez-es oldalról én béna voltam rendelni
Volt egy RG570-em javított hasonló sérüléssel, az atomstabil volt. Ez jellemző a vékony nyakú RG-knél, megijedni nem kell tőle, ahogy Jorn is írta, meg kell kérni az eladót, hogy feszítse meg párszor a fejet. Vélhetően kicsit túlhúzták a satut hátulról rögzítő csavart, ennyi történhetett. Egyébként kiváló hangszerek, bár az EVO nekem egy kicsit vonyítós, helyette tennék bele Tone Zone-t vagy D-Sonicot. Azt meg megtartom magamnak, hogy a középső pickup miatt meg sem venném; ha szemezel vele, nyilván ez téged nem zavar.
Menj el, nézd meg.
Kérd meg az eladót, hogy rángassa meg a fejet. Ha tényleg biztos benne, hogy stabil, akkor megteszi. Ha nem teszi meg, akkor alkudj (lehetséges javítás ára), vagy ne vedd meg. (azt az opciót, hogy az eladó hosszútávra garanciát adjon rá az adásvételiben leírva, ez esetben kizárnám... ha beüt a baj, nem lehet bizonyítani semmit...)
Egyébként korrekt az ár már most is, érdemes lehet megkockáztatni, de fel kell készülni mindenre... amúgy meg, ha újra is ragasztják, nem lesz tőle rosszabb.
Nekem volt már RG560 Ibim, kegyetlen jó gitár volt, szerettem nagyon.
Aztán hülye fejjel eladtam.
A lent említett példány pont a repedés miatt nincsen még a birtokomban.
Nem tudom mennyire lehet egyébként para, el kéne vinni hangszerészhez megnézetni, és a javítást belealkudni az árába.
GS-en nézzetek szét, feltettem egy RG7620-at és egy nem túl gyakori S-Classicot. Rövid ideig van lehetőségem megvenni valami nagyon-nagyon kívánatost, ha az a hangszer elmegy, a hirdetéseket törlöm, szóval csak gyorsan...
Az ibanez mellett meg azért döntöttem mert jókat hallottam a tremolóiról meg mert borzasztó jól néznek ki.(ez sem egy utolsó szempont)rg550-1550-2550 ezek kiváltképpen
Jó ötlet! :D egyébként én is vikomt-on kezdtem,nem az első gitár amit venni szeretnék,csak ebben az árkategóriában az első.peavey fejjel azért ezeket a hangszedőket is meglehet szólaltatni,de egy hangszedő csere szerintem nem gáz,embere válogatja kinek milyen hangzás tetszik,de persze nem árt ha azért az eredetivel is megszólal.ami nekem fontos az a tremolo,hogy atom pontos legyen.amúgy ha megveszek egy gitárt akkor attól már nem tudok megválni még ha nem is használom,nem zavar ha használt csak legyen megbízható.
Na most már hallottál egy pár érvet.
Sőt én azt is megtudtam ki ,milyen hangszert venne,pedig nem is voltam kíváncsi rá :)
Nehéz döntés és ha nem tudod akkor várj még a vásárlással.
A használt és új piac is be van állva,úgyhogy van időd kitalálni.
Van még egy tipp!! Elkezdesz megtanulni k....jól játszani.Kitalálsz valami egyedit.
Feltörsz a szürkeségből és sztárrá válsz a nemzetközi zenészvilágban is és akkor megkeresnek,hogy had csináljanak neked egy szignécsőr Ájbanezt,amivel majd jól megfejhetik a téged majmolókat. Én is ezt fogom tenni!! Kiszámoltam,ha ezentúl csak a gitárral foglalkozom akkor nagyjából háromszázötven év múlva lesz belőle valami!!
Amíg nincs meg a tuti megfejtés, ami BIZTOSAN hosszú évekig megmarad, addig nem szabad újat venni. (pláne nem építtetni valami egyedit, az a legnagyobb bukó)
Autót, biciklit vezetni is jobb megtanulni valami használton, amit kevésbé sajnál az ember. Sőt, legyen minél rosszabb, hogy a szerelésben is jártasságot szerezzen az ember :) Én utólag örülök, hogy Jolanán, illetve Skodán kezdtem, az volt a nagy iskola... :)
Ugyanúgy, mint az autónál, sokba kerül ez a "de ebbe én f.ngottam először" érzés, illetve az első karc, törés, kavicsfelverődés is nagyon tud fájni.
Használtnál nincs ilyen gond, ez nem (nem ezt) kell megfizetni.
Az biztos, hogy csak hozzáértő vegyen használtat, mert nagyon sok az elhanyagolt, kókányolt gitár.
Nem kötözködés, de mond már meg nekem, 120-150 e között mégis melyik az az Ibanez floydos superstrat, amiért pénzt szabad adni? Mert én nem nagyon találtam olyat.
Olyan 250-től már esetleg, de azokban is elég necces hangszedők vannak.
Még egy eszembe jutott csak, hogy összezavarjalak :)
Ha meg akarod tartani esetleg örökre vagy még tovább :) akkor én újat vennék,ami csak az enyém volt.Az történik vele ,amit én teszek.
Viszont ha használtat veszel és próbálgatásba fogsz akkor jóesetben minimális pénzveszteséggel,vagy árában el tudod adni és másikat tesztelhetsz,tapasztalatot gyűjthetsz vele hosszabb ideig mint egy bolti próba.Az is jó móka.
Egy szösszenet.
Ha nem értesz műszakilag a hangszerhez és biztosra akarsz menni,akkor érdemes megnézni az új hangszereket is. Előny lehet,hogy kopásmentes,több hangszerből tudod választani a neked legjobban tetszőt,garancia van rá 2 év.Ha korrekt a bótos akkor még segít is a választásban,nem csak rádtukmál egyet.Most ennyi érv jut eszembe.
Idén lehetett látni a használt 5-ös sorozatból több lestrapált,sérült,kókányolt példányt.
Sokan a régi dolgokra esküdnek,nem alaptalanul.Viszont egy ilyen stílusú gitárt ritkán használnak nyersen bedugva tiszta hangszínen,ergo nem tudom mennyire reális dolog,hogy érett hang meg hogy régi fa,amikor nemrég olvastam egy tesztet ami alapján a vájtfülűeknek vakteszt alapján fogalmuk sem volt róla,hogy melyik hang milyen fa,meg csavarozott vagy ragasztott nyak STB. Tehát a hang erősen gitárosfüggő mintsem azon múlik,hogy új e vagy régi az a hangszer.
Ha egy új hangszert veszel az hibátlan,jóesetben csak beállíttatod a hangszerész ismerősöddel,hogy neked a legjobb legyen.Ha itt ott lesérül sajnálni fogod ,viszont egy régebbin már lehetnek patinák és kevésbé félti az ember és nyugodtabban használja,de lehet hogy csak én vagyok így ezzel.
Ha nem vagy biztos magadban akkor a használt gitárt vásárlás előtt is nézesd meg a hangszerész barátoddal.
Nyilván a pénztárca dönt, de 120-150 között azért nem szarkupacot adnak új hangszerként sem.Hiába írta az egyik győri hangszerboltos,hogy az indonéz,meg koreai hangszerek hulladékok :))) Használtan meg kifoghatsz egy szuper,vagy egy kevésbé jó példány.Az már a tulajdonosoktól függ,hogy hogyan használták.
Remélem nem csak hülyeségeket írogatok itt unalmamban :)
Ezt a 2550-et vedd meg, ezen még nem edge zero van - persze, ha jó állapotú, stb...
Újra kellett telepítenem a widnowst, elveszett a mailed, írj már rám:)
Sziasztok !
Eredeti japán Ibanez prestige RG2550E (2004), Team J.Craft kemény tokkal, Dimarzio Evo neck és bridge hangszedőkkel, jó állapotban, eredeti tartozékokkal eladó.
Ha érdekel, 210.000-ért egy Line6 X3-al (vese) együtt is vihető. Az effekt külön 50-ért.
Így már érthetőbb.
Az igaz, hogy Edge III-as híddal szerelteket érdemes kerülni, amennyiben intenzíven használni is akarod a kart, pláne vastagabb húrral.
Régi japán RG550 volt már itt 85-ért is, de 130 körül már tuti példányt kaphatsz, Indonézia ide vagy oda...
Nem a 20 évesekre gondoltam.mondjuk a 98-tól gyártott típusoktól.
Állítólag jobb az újak tremolója,nem tudom.100-160-as árkategóriában keresek gitárt na és erre mondta nekem a hangszerész,hogy azért tudnék venni egy újat is.csak ugye indonéz 350-es és 470-es rg-k vannak ennyiért.elsősorban persze,550-es vagy 1550-es típusokat keresek,mert azok is kb ez az árkategória csak kíváncsi voltam,hogy itt mit gondolnak róla.
Hat évesnél fiatalabb Ibanezem nemigen volt.
Nem mondok újat ha ott a minőségi sorrend Japán,Korea,Indonéz.
Az új hangszerek minősége csak évek múlva derül ki a használat során és nyilván csak a kategóriájukon belül szabadna őket összemérni: Giot a gióval, 350-et a 350 -el ,
550-et az 1550 vagy 2550-el. STB.
Utóbbi években lehetett hallani a minőség romlásáról. Nyilván nem akar tönkremenni az Ibanez és összeszedik magukat,ha meg akarnak felelni a saját nevüknek.Simán elhiszem,hogy javítottak a minőségen. Szerintem!
Na de mihez képest ? Melyik évjárathoz képest ? Milyen árkategóriában ?
Az eredeti megállapítás egyébként így szólt:
"az utóbbi 3 év ibanezei verik az előzőeket de MÉG az indonéz gyártmányúak is"
Ebből az jön le, hogy mindegyik jobb lett, nem csak az Indonéz.
Ezt nehéz elhinni, hogy a GIO jobb lett, mint a 20 éves RG550, vagy Jem... :)
62801
"Engem sokkoltak az indonéz Ibanezek. Pozitív értelemben.
Négy példányt játszhattam és szedhettem szét.
Az illesztések pontosak voltak, a nyakzsebek hihetetlenül pontosak voltak.
A Zero Edge tremoló pedig határozottan tetszett, mert jól működik, és a hangkitartása is jó.
A szokásos "új gitár problémákon" túl szerintem igen is jó gitárok tudnak lenni az indonéz Ibanezek.
Az igazán durva az, hogy Kramer fanatikusként gondolom ezt az indonéz Ibanezekről."
Egy hangszerész ismerősöm azt mondta,hogy az utóbbi 3 év ibanezei verik az előzőeket de még az indonéz gyártmányúak is.ez valóban így van?légy szíves válaszoljatok mert próbálok a legkörültekintőbben gitárt választani.
A pálcát szarrá húzták gyárilag, alig mertem bemozdítani, ne, hogy elszakadjon a menet.
Nyak ív belőve, a bundozás egyébként hibátlan, esetleges nagyon minimális eltérés adott részeken pár hét intenzív gyakorlás után, igazodik.
Szemöldök, nyakzseb teljesen normális, a nyakzseb tövében eszközöltem egy kis "alátétet, mert magy a nyakzseb kissé mély, így normál beállítás mellett szinte eltűnik a testben a tremolo.
A Zoro rendszer....
Szó szerint egy logikailag értelmezhetetlen valami, aminek az értelmét nem tudtam megérteni, viszont olyannak mint a tőke, hely nem maradt.
A trmolón lévő kés edzett anyag, épp úgy mint a tőcsavar.
Furcsa jelenség volt, hogy a tulaj nem állítgatta, mégis a tőcsavarokon körben fényes "csík" volt látható ezt nem részletezem, tudod mit jelent.
A hang...
Sokan elzárkóznak előle, de az Ibaneznek van bizonyos fekvésekben alapból, máshol pedig kikényszerítően egy olyan éles sustainer szerű kigerjedésre emlékeztető hangja.
Ez a hangszer roppan markánsan produkálja.
Valami miatt, ahol magától jön az a hang, hamar le is csengett.
Adott helyen a bundozás semmilyen negatív eltérést nem mutatott, a teljes szétszadés, ellenőrzés majd összerakás után, melyet a legfinomabb beállítás követett, ez a hirtelen lecsengés 80%-ban megszűnt.
Személyes véleményem az, hogy ezt a hangszert alaposan be kell játszani, ha rajtam múlna 10-es húrkészlettel tenném, sőt inkább hibrid 11-el.
Mert ha ez megtörténik, kiemelkedően jó hangú gitár válik belőle.
Szerintem valahol nagyon sokat állt talán kirakatban, ahol rendszeresen felforrósodott.
A rostoknak fel kell kicsit lélegeznie.
A fa.
Imitált, tehát pácolatlanul hagyott fából készült binding, laminált kagylós top.
A hárs szerintem amerikai, a rajzolat és a szálak elhelyezkedése, a súlya erre utal.
Az meg, hogy a kulcsok felső "anya" részét még csak meg sem húzták arra, hogy ennyit a prémiumról.
A fejen nem laminált, hanem kb. 3mm vastag dió vagy bubinga rész található, értelme semmi de szép.
Nyak, szakállal kialakítva, megbízható és láthatóan gondosan összeforgatott juhar/dió-bubinga.
Sziasztok!Eddig Jackson gitárt használtam viszont most szeretnék venni egy Ibanez-t.
A 2550 prestige és az RG1570 közt lamentálok.Ti melyiket ajánljátok?Egyébként az rg2550 gw ami nagyon tetszik csak sehol sem találok használtat.Ha szerintetek jó és esetleg ebben is tudnátok segíteni akkor megköszönném.
Lehet, hogy naiv vagyok, de szeretném elhinni, hogy a prémium kategóriában megfelelő minőségű fát használnak.
Abban biztos vagyok, hogy a bundozásra ráfér egy igazítás, és hogy a szemöldök is magasan van, új gitároknál ez sajnos természetes.
A rugókkal, a merevítőpálcával, a zéró rendszerrel, és a fejen a húrvezetővel próbálkoznék, hogy a test "saját hangját" elhangoljam. Több húron is előjön a probléma, ezért gyanítom, hogy nem a bundozásban van a probléma.
Jók az illesztések, ez kétségtelen.
Legalább a cnc programok rendben vannak.
Véleményem szerint a prémium bundozásban lesz a hiba, ami azért ciki, mert ugye prémium.
De fenntartom a test anyag hibájának lehetőségét is, mert ma már minden "gyors érlelésű" szart felhasználnak. Még a belépő prestige szériánál is.
A test több darabból van, elég egy rossz helyre eső, rosszul fordított szelet.
Vagy csak be kell lőni mert semmi nincs a helyén.
Amúgy meg a hiba okán keletkező hang mint írtam, nekem nagyon is bejön és direkt is elő csalni normális legtöbb esetben hárs vagy kőris anyagokból.
A gond a gyors erőtlen lecsengés, ezért gondoltam az érintőre vagy a faanyagra.
Engem sokkoltak az indonéz Ibanezek. Pozitív értelemben.
Négy példányt játszhattam és szedhettem szét.
Az illesztések pontosak voltak, a nyakzsebek hihetetlenül pontosak voltak.
A Zero Edge tremoló pedig határozottan tetszett, mert jól működik, és a hangkitartása is jó.
A szokásos "új gitár problémákon" túl szerintem igen is jó gitárok tudnak lenni az indonéz Ibanezek.
Az igazán durva az, hogy Kramer fanatikusként gondolom ezt az indonéz Ibanezekről.
valahol, valamikor el kell kezdeni!
nyilván nem kell "székelykapu" arccal vasvillával (csavarhúzó) belevésni a festésbe (álá hisztián)...
a hallottak alapján azt gondolom valami leeszi az alaphangot és csak a felharmónikust hagyja meg. ez lehet egy bund beleérés, egy selejt húr (új gitárt húrozással/beállítással avatunk !). azt fel se tételezem, hogy a test eszi meg. az, hogy nem szól hosszan még csakcsak, de ilyen "üveghanggenerátor" testet még nem láttam... nem lesz ott nagy baj csak érteni kell a gitárhoz, és nem csak a "tekerészethez", nem rohangálunk hangszerészhez hútroztatni meg ilyenek. ez legyen a gazdag és luszta FF-ek privilégiuma! mégha ez a hangszerészek álma és jólétük egyik alapozója...
nehéz megmondani, ezeket az éles felhangokat akusztikus módban direktbe előállítva is alig lehet hallani, ez meg egy kevésbé intenzív jelenség, de 100 szónak is egy a vége meg lesz nézve aztán írom a fejleményeket
az a legfontosabb kérdés, hogy akusztikusan is jelentkezik-e a probléma.
tehát 'cincogás' üzemmód, gitár kihúzva az erősítőből.
Ha igen, akkor gitárpara... lehet, hogy nem véletlenül vannak ilyen magasan a húrok. Pl. van néhány kiálló bund.
Amúgy tök szépen szól a kezedben a hangszer, je!!!
2013-08-17 11:56 |
#62796
Egyébként ez a kigerjedés szerű hang, sokszor jön elő Ibanezekből.
Tudatosan magas fekvésekbe elő lehet csalni.
Én kimondottan szeretem, csak az enyémen nem "hal" el ilyen hamar a hang.
Annak meg a húr lesz az oka.
Fogd le sorban a húrokat az 1. és a 13. bundnál egyszerre. (bal mutatóujj, jobb hüvelykujj)
Ha középtájon (7. bund) a húr rásimul a bundra, akkor rossz a nyakbeállítás. Pár tized mm résnek kellene lennie, jobb mutatóujjal nyomd le a húrt, hogy megtudd...
Ha a nyak okés, akkor talán egy új, 10-es húrkészlettel tudsz javítani a dolgon egy kicsit.
az biztos h konkrétan erre a rezgésszámú hangra allergiás mert ha ez előtte lévő bundnál ugyanarra a hangmagasságra nyújtom akkor ugyamúgy elkezd sípolni
itt jobban kihallani, de ha nem egy általános felismerhető hiba akkor nem ragozom tovább elviszem meglesni :), a nyak elég egyenes, annyira, hogy lehet csak bemagyarázom hogy egy kicsi homorúság van benne, az baj nem tudom mekkora az egészséges homorúság, de maradjunk annyiba h inkább egyenes
a hangkitartást viszonylag tényleg sok dolog befolyásolja, de az zavar hogy a G hangok éles sípolásba csapnak át, mintha a pengető kezemmel pengetés után megérinteném, mindenképp elviszem megnézetni, külföldről rendeltem, uh ha nem muszáj nem cseréltetem ki, akkor megvárom mit mondanak erre
2013-08-17 09:08 |
#62791
Ha újan vetted, akkor vidd vissza és ha ott találsz jobbat, cseréltesd ki.
Lehetne cserélni a húrokat, átnézni a tremolót, de ha lehet cseréld.
Ha nem, vidd el szakemberhez.
Egyébként az is könnyen lehet, hogy ilyen döglött a hangja.
Ilyenek a mai faanyagok...