Ez így összességében meggyőzött arról, hogy ez inkább szakira váró feladat. Fogalmam sincs hova tudom majd elvinni itt angol földön a gitárt, mivel autóm nincs, a legközelebbi megbízható bolt meg nem két sarokra van innen... Köszönöm az információkat!
Egyébként valamelyik BK a jelölt (pl a Juggernaut-ról olvastam sok jót), illetve a DiMarzioból is lehetne jót kifogni. Nem tudom mennyire elvetélt ötlet az alapján választani, hogy a gyártó oldalán milyen magas-közép-mély értékekkel rendelkezik a hangszedő, összevetve azzal, hogy én általában milyen magas-közép-mély értékekkel operálok egy erősítőn...? Gyári hangszedők mellett mind az Ibanez, mind az Agile gitárom akkor produkálta a lejobb hangzást, ha 3-7-6 körüli értékeket állítottam be az erősítő modelleken (többet is próbáltam, többféle láda szimulációval), ami alapján a Titan és a Liquifire tűnik "jónak". De konkrét model még nincs. Eredetileg Sublime-ban gondolkodtam, de mivel most már nem otthon élek, így ez nem kivitelezhető.
A forrasztás alapvetően attól függ, hogy hogy van bekötve eredetileg a pickup, illetve, hogy az újat milyen konfigurációban szeretnéd bekötni. Ha újonnan veszed meg az újat, a gyártó biztosan csomagol hozzá leírást, mit-hova-mivel kell összekötni. Ha használtan, és az eladó nem tudja hozzá adni a gyári doksit, akkor is ki lehet guglizni, vagy felmenni a gyártó support oldalára, és onnan letölteni (Dimarzionál pl. minden fent van az oldalukon, ami kellhet).
Ha még sose forrasztottál, ne a gitár kapcsolóival kezdd, inkább gyakorolj valamin, főleg, ha csak pillanatpákához jutsz hozzá. Hőfokszabályozóssal is sikerülhet megolvasztani őket, de azzal azért nehezebb kicsit. A potméterházakra a földeléseket felforrasztani trükkösebb, oda több hő kell, de nem megoldhatatlan.
(Felezhető humbuckernek a vezetéke amúgy 4 szál+árnyékolás... :) )
Guglizz és olvasgass, és pl. ilyen topikok akadnak horogra: katt. Itt - típusok említésével - olvashatsz olyanról, akinek becuppant a szedő a gyári helyre, és többek között olyanról is, akinek a szedő lábát kellett reszelni.
Ezek négyvezetékes humbuckerek, tehát 8 vezetéket kellene a helyére forrasztanod. Ha nincs benne gyakorlatod, vidd el a gitárt egy hangszerészhez, vagy egy tapasztaltabb gitároshoz, aki nem tojik be némi DIY meló láttán. Nem atomfizika, de ahogy írja a kolléga, bénázással el lehet kúrni annyira, hogy a potikat is kukázhasd.
Azt tudod már, hogy milyen szedőket szeretnél? Ha EMG-t, akkor felejtsd el, hogy házilag megcsinálod.
Google barát sokat segít, beütöd a varázsszavakat, mint 7 string guitar pickup dimensions, és már látod is beférnek e vagy nem. Az lehet meg különbség hogy keretes vagy direct mount.
A tapasztalat beszél belőled, mikor is azt mondod, hogy "mehet helyettük bármilyen ...", vagy van valamiylen fellelhető információ akár az Ibanez, akár valamilyen titkos szekta weboldalán, esetleg ismered a gitár paramétereit és az említett hangszedőkét is? Csak szeretném megérteni.
Sok minden kell forrasztani, vagy "csak" a két hambi-humbi 1-1 kábelét? Már amennyiben 1-1 és nem sok-sok.
Alapvetően 2 féle méretet szolktak használni, a "normál" és az EMG mértet, utóbbi nagyobb, nem fér be a legtöbb gitárba faragás nélkül.
Mivel az Ibanezed normál passzív pickupokkal rendelkezik mehet helyettük bármilyen Dimarzio, Seymour, BKP stb. 6 húrnál van külön fix és floyd verzió, 7esnél nem nagyon láttam hogy külön foglalkoznának ezzel.
Néhány kifejezetten amatőr kérdés következik egy, a témában 0, azaz nulla ismerettel rendelkező gitárostól, nem megkövezni érte! Azért kérdezem itt, mivel a legközelebbi nrmális hangszerbolt sajnos elég messze van, macerás eljutnom oda.
Mivel sikerült kipróbálnom egy olyan (na jó, hasonló) Music Man-t, mint amit az RGD2127Z-m leváltására "terveztem", rájöttem, hogy minden szempontból jobb, ha az Ibaneznél maradok, ezért az egyetlen zavaró tényezőt szeretném megszűntetni, mégpedig, hogy a hangszedőket ki szeretném cserélni. Tételezzük fel, hogy kinéztem x darab lehetséges jelöltet, kérdéseim:
1. Milyen tuladonságait kell néznem a gitárnak és a hangszedőknek, hogy meg tudjam állapítani, melyik hangszedő passzol az eredeti szett helyére és melyek azok, amelyeknél akár a gitárt, akár a hangszedőket át kell formálni? Kezdve az ilyenektől, hogy csavarok pozíciója, mérete, darabszáma, a Mars és Jupiter együttállása, etc...
2. Milyen eszközök kellenek a műtéti beavatkozás elvégzéséhez? Ha több, mint 1 csavarhúzó, pl egy forrasztó páka, akkor kb halott az ügy, mert ilyenem nincs, és nem is lesz. Van egy olyan hülye érzésem, hogy a technológiai szint még nem teszi lehetővé, hogy ilyen "kis jack + csatlakozó" formációban el lehessen végezni a beszerelést és szét kell forrasztani a küszöböt is, de hát ezért vagyok itt, hogy ezt jól megtudjam.
3. Kerestem ugyan, de eddig nem találtam olyan weboldalt, ahol lenne lista gitárokról és a velük kompatibilis hangszedőkről (lehet írok rá egy mobil alkalmazást, azt' hülyére keresem vele magam, na mindegy, ez már más biznicc), mindenestre létezik ilyen oldal? Elkerülve az igen/nem válaszokat: linkeljetek, ilyen oldalt pls!
Mivel kiderült, hogy sajnos már nem fogok visszaszeretni az RG-kbe (és úgy egyáltalán a ilyen típusú gitárokba), a morschergabe-tól vett japó RG470-emet eladnám. Remek gitár, de már típust szeretek.
Ha valakit érdekelne:
RG470
Mivel kiderült, hogy sajnos már nem fogok visszaszeretni az RG-kbe (és úgy egyáltalán a ilyen típusú gitárokba), a morschergabe-tól vett japó RG470-emet eladnám. Remek gitár, de már típust szeretek.
Ha valakit érdekelne:
RG470
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni:
Valaki próbálta már az AS53-at? Milyen, mik a vélemények a hangszerről?
Double Cutway-es hangszert keresek, félakusztikusat, és emellett még a Cort Source jöhetne szóba.
Felhasználás: Főként reggae, dub színesítés, otthon meg elő-előkerülne valami rockosabb téma (de hát ami otthon történik, az otthon is marad )
eladó egy tökéletes állapotú, hibátlan ibanez rg1451 prestige japán gitár, gyári puhatokjával. A hídi hangszedő cserélve lett SD nazgul-ra, de jár a gitárhoz az eredeti dimarzio szedő is.
A képeket még a korábbi tulajdonosa készítette, de nálam csak állványon állt, nem volt használva, állapota továbbra is kiváló. :)
Hát igen, most az a sekter 310 körül van szállítással újan, de ez egyben azt is jelenti, hogy ha felkerül használtan, akkor 200-250 körül meg lehet csípni, azért annyira nem elérhetetlen kategória. Persze, kell hozzá spórolni, de mégsem millás tétel.
Próbáltam jobbos schecter c-1 blackjack atx-et, az az álmom balosban, de nem sok realitása van, hogy lesz olyanom. De ez az iron label is nagyon tetszik. Mintha gs-en már láttam volna használtan. Floydost semmiképp sem akarok. Van olyan gitárom, egy elég belőle, mert elég macerás egy húrcsere is, meg egyébként sem használom. EMG-t meg szeretem, most is 81/85 van abban gitárban amit el kell adnom az újhoz. Tetszik a hangja.
Újan lehet, de így sem úgy sem éri meg újan venni. Régebben meg azért voltak sokkal jobbak. RG2550, 1570 rémlik, normális floyd, japán. Nyilván ritkább sokkal mint a jobbos.
Én is tartok kicsit tőle, főleg így kipróbálatlanul, de balosként nem sok más esélyem van. Rendelek egyet és ha tetszik mákom van, ha meg nem jön be akkor meghirdetem és bukom majdnem felét az árnak. Ibanezben ha jól tudom az RG421 a csúcsmodell. Legalábbis újonnan. Floydosra nem is gondolok. Fura is lenne ha egy 100-130 ezres gitárba jó lenne a floyd, mert az önmagában vagy 40e.
Szerintem:
- RG370DXL: a vintage-féle hirdetés reális árú, ráadásul szerencsére a híd is fixált. Egyébként ha tremolózni akar az ember, akkor az ebbe a modellbe szerelt összes tremoló (Edge III, Edge Pro II) gyászos.
- RG421: stabil, szögegyszerű gitár, ez is 70 körüli árat ér szerintem. Én metálkodni erre mennék rá az említett 3 gitár közül.
- SA-k: ezekből volt kínai, koreai meg ki tudja, milyen. Metálra szerintem a kétpontos, satu nélküli tremoló miatt felejtős az összes.
- Menzúra: a 25,5" A-ig rendben van, a heteseket is legfeljebb eddig engedtem le. Addig azért nem mennék, hogy C alá ne hangoljak héthúros, 25,5" gitárt; H-ra egy Les Pault is simán le lehet ereszteni úgy, hogy rendben legyen az intonáció.
Én dropC-n vagyok 25,5 menzúrával, ez alá nem mennék 26,5-nél rövidebbel. Ha 7 húr, akkor is kell legalább ez a hossz. Sokkal feszesebben szól, és nem kell annyira brutál vastag húr sem.
én nem is keresőzni szoktam, hanem csak simán a menüből kiválasztom, h gitár->balkezes elektromos gitár és kész. de most már majd keresőzök, mert így lehet lemaradok vmiről.
én mindig beírom a keresőbe hogy "balkezes" de van aki csak simán balost ír, szóval arra is külön rá lehet keresni, de volt már olyan rafinált eladó is, aki csak simán lefty-t írt
ehun ni Az Sa-k olyanok mint a többi hasonló árú ibanez, csak szintén mahagóni nem hárs, hss pikapkiosztás, hagyományos tremoló...amúgy mittomén, egyszer próbáltam pár percig, egy pikaptuning biztos ráfér pláne zs-metálhoz, de lehet hogy igaza van Krokinak és A hangoláshoz valami hosszabb menzúrás kellene bár balosban olyat nemfogsz találni, vagy héthúros...de ezt nem vágom, én Eb-nál meg drop d-nél mélyebbre sosem hangoltam még :D
Most normál menzúráson tolom, de nem rossz, sőt! Csak rájöttem, h mégsem egészen az én világom a BC "beteg" formája. Drop #A-ban vagyunk, lehet egyébként még egy fél hanggal lentebb már sok lenne.
A hozzáférhetőséget nem tudom, a tippem hogy nincs. A mi másik gitárosunk is balos, kész szopás az egész. Boltban általában jobbosból sincs egy bizonyos ár fölött, nemhogy balból. Bónusz hogy a balos gitárok piaca majdhogynem nem létezik idehaza, szóval lehet újan venni mindent, vagy ebay. Plusz még ugye baritone kellene, ami önmagában is ritkább mint a normál menzúra.
Én a helyedben inkább ebayeznék valamit. Nem tudom milyen szériáknak van balos verziója, de ezek a lentiek azért kb a minőség legaljai (persze a gio után). Persze ennyi pénzért nincsenek csodák.
Van ott egy 75-ért is, de ha nem fontos a tremoló, akkor inkább a 421, az ráadásul mahagóniból van ami azért a többségnek jobban bejön mint a hárs. Esetleg néha felbukkan használt sa160 vagy sa260 is.
A DXL GS-en van kettő is, 100-120 körül, 421-et viszont csak újonnan tudok, úgy 125. Az zavart meg, h az egyik újonnan nem sokkal több mint a másik használtan. Mondjuk amúgy is fix hidast akartam. Már csak el kell adni a BC-met.
Igazán jó Ibanez van egyébként balosba ami MO-n hozzáférhető?
Itt is van róla szó.Elvileg igen, a katalógusokban is így írják.A késői japán 470 RG-k az 550-es nyakakkal készültek.Hogy mi az oka, azt a fene tudja, talán csak annyi, hogy már volt egy nagyobb készlet, mikor eldőlt, hogy megint 470-es is lesz gyártva.
Én úgy tudtam, hogy ezekben wizardII a nyak, ami az akkori super wizardnál kicsivel vaskosabb és volt pár 5-össel kezdődő RG-ben is. Nekem annó volt koreai ilyen a kezemben, meg más wizardII későbbi nyakak, azok nekem tökéletesen megfeleltek, kicsit vastagabb (bár nem voltak egyformák azok sem), a super wizard már vékonka volt. Nyilván egy kézbe fogás sokat segít ilyenkor.
Ebben a sorozatban 550 nyak van.A 2000-es japán gitárok nyakán a pecsét is ez, a testé pedig 470.Megértem amúgy a trem miatti aggodalmat.Bár jó cucc van benne, az original floyddal meg cserélhető.Szóval nincs benne nagy csapda.Mellesleg baromi szerethető jószág.Egy Fender lenne itthon nem hirdetgetném, de mostanában nem nagyon akarok költeni hangszerre, a házfelújításba kell i kább, ami van.Majd aztán :)
Én egyébként gondolkodtam ezen a gitáron sokáig. Régen tele voltam RG-kkel, de megváltozott az ízlésem, mások vannak (faanyagban, nyakban, formában, márkában), de egy 24 bundos superstrat jó lett vóna még, és abban nem nagyon akarok mást, mint RG-t, az tetszik:)
Plusz ennek a nyaka eggyel kevésbé vékony, mint a régi RG5xx-ek, ami szintén jó pont.
Csak a tremet nem ismerem ebben, így nem tudtam full lelkesedni:)
Azok a Mayones gitárok is mennyire jók lehetnek!!!Naaaagyon hosszú listát lehetne gyártani, ha be akarnám gyűjteni, amit szeretnék...De most házfelújÍtás meg fűtésszerelés, meg költözés...De ezek is jó dolgok, csak másképp. :)
TE már rajta vagy egy ideje Mennyinél is tartasz? 15?
Tele....hát igen is, meg nem is, de tulképp...Az Explorerek, meg a JP Music MAnek, stb...Azok még elférnének, de azzal még megvárom, amÍg nagyobbra dagad a számlám
"Tulajdonképp nincs nagy kedvem megválni tőle, inkább venni kellene mellé egy stratot..."
Aztán egy Telét, SG-t, LP-t, egy HSS Stratot, egy HSS Suuperstratot, egy HSH superstratot aktív elektronikával, HH telét, HH superstratot aktívat, P90 SG-t, P90 LP-t, piezzos húrlábú Parkert, Ibanezt, utána , ha ezek megvannak, jöhetnek a 7, aztán a több húrosak.
Hát, miután megegyeztünk, cÍmet cseréltünk és levettem a hirdetéseket, azután néhány óra elteltével közölte a kedves vevőm, hogy alaposabban utánanézett és nem ilyen tremolóval szerelt gitárt szeretne...
Megmaradt a hangszer.Még a régi Fenderem gazdájával kommunikálunk, ha Ő vele nem sikeredik megegyezni, akkor megmarad nekem, nem hirdetgetem.Annyra meg van jó hangszer, hogy meg tudjam szokni.Tulajdonképp nincs nagy kedvem megválni tőle, inkább venni kellene mellé egy stratot...
IBANEZ TS9 (Robert Keeley) pedál eladását fontolgatom! Kérésre képeket tudok küldeni! Budapesten és környékén a kipróbálásban segítek.
handras@hungaropress.hu
20-200-7705 András
Ebayen arra figyelj, hogy ne add el bárkinek. Ha a vevőnek rossz az értékelése, vagy ő maga szeret negatívokat osztogatni, akkor felejtsd el. Ezt a termékleírásban érdemes kikötni, hogy utólag ne legyen belőle para. Érdemes ebayen kívül is hirdetni, pl. fórumokon, fb csoportokban.
(Ja, feltettem egy 7620-at a gs-re, ha valakit érdekel, hívjon.)
Ha hiszed, ha nem, azon a gitáron is agyaltam nemrég, mikor vettem a szülinapomra kapott gitáromat, ami a feleségem ajándéka volt.Ha nem lennék ennyire stratra állva, lehet, hogy már nem árulnád...
Nem kell parázni ebayes eladáson. Magyar postának általában nem vesznek el a cuccai. De arra fel kell készíteni a vevőt, hogy aminek 1 hét alatt oda kéne érnie az is több mint egy hónapon túl fog megérkezni. Volt is már nálam idegeskedés, hogy biztos elveszett a csomag, meg pénz visszakövetelés. Szóval ha jót akarsz, ne ígérj olyat amit a posta igér. :) De megérkezik, és egyben.
Ebayen általában tudják mi a jó meg mi mennyit ér. Sőt ha tényleg ritka darab olyan liciteket kaphatsz, hogy én konkrétan 4x annyiért adtam egy vezérlő pedált mint amennyiért itthon vettem. Viszont lehúz az ebay, meg a paypal is nagyon szépen.
Vagy mondhatnám a DeArmond-omat, ami 100e-ért nem kell kutyának se, pedig ha van egyáltalán, akkor 3-400 font körül megy angol ebay-en. Jó, itt nem akkora a különbség, ez tény, de ez is kiesik az említett "szentháromságból". Itthon tényleg csak az kell az emereknek, vagy valami minél olcsóbb, lehetőleg ne legyen 35e-nél drágább. Komolyan gondolkodom az ebay-ezésen, de a szállítástól parázok (pedig vásároltam már nem egy gitárt ebay-ről...)
Ha nem inged, ne vedd magadra. Azt az elkúrt formája miatt nem vették meg.
Egyébként ez a magyar divatkör a Fender Ibanez Gibson szentháromság köré gyűlik, és ezen túlmenően más hangszereknek nincs is nagyon értéke a piacon. (Most az átlag vásárló, fotelrocker, garázsbandában nyomuló formákról beszélek, nem a profikról)
Emlékszem, mikor az első Framus Diablo Pro-t vettem. 230000 volt boltban, az ember 130000 ért árulta gyönyörű állapotban, több mint egy évet. Végül kilóért odaadta. És egy zseniálisan jó hangszer volt.De van a gs en egy USA Peavey Predator 75000 ért több mint egy éve. Egyszerűen hihetetlen. A Japó Fernandes FR 75 öm, két hónapig volt hirdetve 75000 Ft ért teljes érdektelenség mellett, majd valami seftben kelt el. Pedig az a gitár valami kibebaszott jó hangszer volt.
"Nézd meg, ezeket a túlárazott szarokat hónapokig hirdetik. A kutya nem veszi meg."
Ezek szerint a Jackson RR4 Professional (japán, japán híddal) túlárazott volt 60-ért :) Még mindig nem vették meg, a napokban fogom újratenni. Egyébként kibaszott jó gitár, de ülve én képtelen vagyok játszani rajta.
Nem mind, a japánok azok, a koreai hárs.Tudom, mert elkezdtem leszedni a festéket...Bár ne tettem volna, darabokban árultam ki végül.Volt a topon, meg a háton valami egyéb fa, ami gondolom azért, hogy adjon egy kis masszÍvitást a megnyomódások ellen.
Amúgy tudom, ilyen apiac, de végül mindennek meglesz a gazdája, akármennyi időbe is telik, egyszer csak valaki épp abba szerelmesedik bele, amit árul az embergyermeke.Nekem meg a csere-bere most a pálya.Aztán vagy lesz valami, vagy nem...Rosszul egyikkel sem járok.
Amúgy nem beléd veszni akartam, inkább arra céloztam amit Wing is írt.
Jó gitár az, csak a mai megbolondult piacon semmi nem annyiért megy amennyiért kéne.
A szarok drágák de mindenkinek az kell, a jók olcsók, és nem veszik...
Ez egyértelmű!Viszont, ha a piac a termékeket magas áron kÍnálja és Te nem eladni akarsz, nem fogod nyomott áron kÍnálni, hogy kp-ra vigyék el gyorsan...Vagyis azt akarom mondani, hogy a piaci kÍnálat alá nem fogom árazni azt a hangszert, ami a hasonló termékek ottani ára miatt itt reális.
Azt akarom ebből kihozni, hogy a jelenleg árult hangszerek közt, ilyen minőséget ennyiért árulnak.Teljesen mindegy, hogy ez magasabb, mint, amit reálisan a fizetőképes kereslet annak gondol.Mert nem én áraztam mindezek fölé, hanem én áraztam oda, ahová a piac ezeket a hanszereket árazza.Miért én lennék az az egyetlen, aki nem ezt teszi?Mondom, hogy nem kp kell érte, hanem cserére bocsájtom.TEljesen mindegy milyen árat Írok oda, ez csak egy támpont, amibe az azonos minőségű hangszerek menek.És azért az Ibanez sem egy noname brand...
Azért mindennek az lesz az ára, amit a vevő kifizet érte.
Nézd meg, ezeket a túlárazott szarokat hónapokig hirdetik. A kutya nem veszi meg.
Sajnos sokan ülnek fordítva a lovon. Mert a kereslet fogja meghatározni a piacot. A kínálat egy dolog. Lehet neked bármilyen jó kis boltod, ha magasak az áraid, nem lesz vevőd. Lehúzhatod a rolót.
Pontosan ez a helyzet...Én abban reménykedem, hogy találok olyat, aki vagy hasonlóan elvetemült, mint én és a stratba is humbit rak, vagy pedig olyat, akinek éppen kicsit változik a zenei érdeklődése...Persze ezt ki kell várni, ha egyáltalán...
Amúgy rákölteni mindkettőre akkor kell, ha komolyan zenélsz, vagy nagyon nem mindegy min.Amúgy használható mindkettő, csak nem mindegy mihez viszonyÍtjuk.
Annyi az oka a MiM Fender keresésnek, hogy egyszerűen szeretem a Fendert és a Stratot...Nem csak a Fender érdekel, Strat gitárt szeretnék elsősorban.A Cortom mindkettő maha volt...De nincs bajom a hárssal, volt Jackson PS4-em és az is az volt, szerettem...Szedő meg van a cseréhez, nem is a single hang vonz a stratban, sőt!Azért adtam el korábban a sárga Fendert, aminek a nyakát Te lakkoztad...Sajnos nem sikerült visszaszereznem, pedig az tetszett volna. :)
Én nem is készpénzért szeretném, hogy elmenjen.És éppen az elszállt árak miatt nem gondolom kirÍvónak ezt sem.Nézd meg milyen Ibanezek mennek ennyiért!Vicces.Mondjuk az EX sorozatot is 80 körül adni megint csak érdekes dolog...
RelatÍv, hogy mi mennyit ér.Az a legviccesebb, hogy csak azért adtam meg árat, hogy egyáltalán be lehessen határolni, mit szeretnék érte.Amúgy nem annyira ez van, ha azt veszem, hogy 70-ért eladtam a KX1Q-t és le volt verve az alsó szarv...Bár javÍtva volt, de na.Persze az igazsághoz tartozik, hogy külön ment el a szedő és külön a test szedők nélkül.De nem kellett soká hirdetni.
Amúgy, akárhogyis, azért szabtam ilyen árat, mert ezeknek mostanság ettől magasabb ára van.Tényleg utánanéztem alaposan.És 2010.ben megyónál ez a hangszer, illetve ilyen, 180 felett volt...A mostani ebayes árak is rendesen 100 felett vannak.Ugye ott akkor még vám, meg szállÍtás...Elvétve lehet olyat találni, ami 80 körül ment el USAban, ahol azért alattunk vannak árban, minden gitárnál.Onnan hazahozni egyet még Így sem 100, hanem sokkal több.Szóval én nem eladásra, hanem inkább cserére pályázok, ahogy a hirdetésemben is van.Ha nem lesz olyan, ami tetszene, akkor megmarad.Ha nem szeretnék kifejezetten Stratot, akkor nem is hirdetném most.
Az a gond szerintem ezzel, hogy más kultúrkör használ Fender Stratot, és más Ibanezt. A két körnek nagyon kicsi a közös halmaza aki cserére fogékony lehetne.
De mindkét gitár ráköltős, ha komolyan használatba akarod venni.
Ebben a divat dologban teljesen igazad van. De egyébként meg jó is ez így, mert kurva jó cuccokhoz lehet olcsón hozzájutni. A divatbolondok meg sefteljenek a túlárazott szaraikkal.
Az egyik új játékszerem egy Hiwatt T20 fullcsöves kombó, amit olcsóbban vettem, mint amennyiket Banditokért kérnek.
És egy kurva jó kis cucc!
A mex fender sem ér többet, csak talán felkapottabb, ezért írtam lejjebb azt amit.
Az ibanez is egy jó gitár annak aki ezt a hangot keresi, pontosabban bejön neki a hárs.
Gabe helyében fontolóra venném, hogy megtartom az ibanezt, mert a Cortjáról leírtak alapján neki bejövős a hárs, viszont ebben az ibanezben azért jobb az anyag.
Egy mexi fenderrel sem lenne előrébb, sőt...
Nem igazán tartom sokra azokat a gitárokat, ott ami már elfogadható az pl a CP széria.
Mexiben lehet szedőt cserélni, ami megint nem 2 forint azért ha tisztességes hangot akar az ember.
Értem a logikát amúgy, mert amikor gio szériáért használtan 60 ezreznek, akkor nehogy már egy japánt 70-ért kínáljon valaki de sajna ezt nem így fogják fel az emberek.
Látod a Bravot sem lehet eladni 50-55 felett, pedig hol van egy tranyós Bandithoz képest, amit meg elvisznek 60-ért is...
A helyzet az, hogy a divat diktál és nem a racionalitás és 90%-ban full amatőrök diktálják és követik is azt...
Valami elképesztően elszálltak a használt árak. De kurvára nem is ad el senki semmit. Nézd meg, ugyan azokkal a szarokkal van tele minden hirdetési portál. Valós adásvétel csak nyomott (reális) áron történik.
Ez a gitár reálisan szerintem olyan nyolcvanat érhet, ha patent. De attól többet egy mex fender sem. Tehát a cserebere reálisabb mint a kp ár. De persze idő kérdése, míg a zombi rá nem ébred, hogy bár boltban két kiló a mex Fendere, de az öt éve százért boltban megvett szarát a kutyának al nem adja 150 ért.
Csak, hogy a különbség is meglegyen:
"Both the TRS and the TRS-2 are double locking tremolos. There are a few differences:
The TRS is used primarily on Japanese-made guitars, while the TRS-2 is used primarily on Korean (or other) guitars. The PGM30 is an exception (Japanese made with a TRS-2).
The TRS has a larger tremolo block, for better tone and sustain.
The TRS has larger body anchors (stud inserts) and posts (studs), for more stability.
The TRS is made of harder metal than the TRS-2 and stays in tune better.
The arm in the TRS is the screw in type (like the original floyd rose), while the TRS-2 has a collar on the bar that attaches the arm to the bridge (and tends to wobble over time, unlike the Edge)."
Teljes leÍrás... És a részemről ennyi...
A mázlis vétel, meg, hogy Neked mit ér az egy dolog.Azóta felugrott egy picit mindennek az ára...
Olcsó árat szabtam, mert megnéztem milyen a kínálat és a koreai 470 ára tényleg ott van, ahová Te helyeunéd ezt, de a japánoké nagyon nem...
Ez nem egészen igaz.A Lo-TRS II, ami tényleg gyenge.Erről a külföldi oldalak is jókat írnak.Amúgy pedig nem is sürgős a dolog.A trem ebben nem ugyanaz, mint a Jem 55-ben, vagy a koreaiban, stb...és nem hangolódik.Teljesen használható.És nem mellesleg ez a gitár már évekkel ezelőtt 100 felett ment használtan...Alaposan utánaolvastam, mikor beboltoltam, mert innen nem kaptam semmi infót.De ha találsz nekem ilyen gitárt olcsóbban, kérlek linkeld, mert eddig amit találtam, az alapján még olcsón is adom...
Nekem is volt EXem, tremoló szempontból az sem volt valami jó, eleve túl keveset lehetett vele nyújtani, meg egyszerűen érzetre is elég instabil volt. De az árát, 50 körül megéri.
Tremolno jah, működhet, de akkor már inkább sima fix híd.
Hát igen, többe kerül a leves, mint a hús. Én két, élhetőbb megoldást látok:
- tremol-no. Nem megfizethetetlen, és tökéletesen fixál.
- Használni a gitárt Lo-Trs-szel. Nekem az EX-ben, az első normális gitáromban az volt, és ~18 év alatt csak kétszer kellett felújítani, + egy babát cserélni. Igaz, sosem játszottam rajta Slayer, Vai vagy Jeff Beck intenzitású tremolós dolgokat, de enyhe használat mellett a hangolást jól tartotta szinte végig. Nem _annyira_ szar a Lo-Trs, az Edge III például sokkal rosszabb.
Sajnos ez a gitár itt el is vérzik, ártól függetlenül én senkinek nem ajánlanám a trs-t. Volt, Jem555ben, és nem jó. Aki használni is akarja nem csak nézegetni/kifixálni, annak edge/pro/lopro vagy origi floyd kell, és pont.