Ez a másik kar belepakolása az edge pro furatába mindig érdekelt, de valahogy mindig elfelejtődött... Most akkor megint!
Ha valaki kipróbálta így, amit leírtál, állatira érdekel, hogy mi lett!
Ez is a gyűrű alá megy, csak mivel vékonyabb, mint a cellux, ezért kevésbé drasztikus megoldás. A gyűrűket így sokkal tovább tart vékonyra koptatni. Félmegoldás, de tényleg qrvadrágák azok a kis bizbaszok.
Elvileg a kar ugyanaz az Edge Próban is, szóval szerintem passzolna ebbe is, de nem vagyok benne teljesen biztos. Az ibanezrules-on meg kéne nézni, hogy a persely is ugyanaz-e az edge/lopro és az edge pro hidakban; ha igen, akkor az alaplemezben lévő furat is azonos kell, hogy legyen. A legjobb lenne belepróbálni. Ha kiveszed a hidat, szerintem stageshopék hajlandóak egy próbára. Vagy ha Gyöngyös felé jársz, az enyémből kikapjuk a Schaller perselyt 5 perc alatt.
amikor megvettem a gitárt, olyat próbáltam, hogy a karikák alá tettem be egy csík celluxot és rá vissza a karikát. Az sem volt rossz megoldás, csak ugye úgy a karikák még jobban kopnak, hiszen alulról meg vannak támasztva és ahogy néztem, elég drágán mérik ezeket a kis szarokat :)
Így hogy nem viszem a gitárt sehova jó a fóliás megoldás, ez nagyon fixen tartja.
Köszi a tippet a Schallerrel, ez akkor belemenne az enyémbe is?
Egyébként én a teflonszalagos megoldást szoktam alkalmazni, egy ideig az is működik. Van egy másik, hangyányit drasztikusabb módszer: veszel egy Schaller kart (katt), és kompletten, természetesen a persellyel együtt beteszed az eredeti kar helyére. Nekem az 560-on az Edge hídba simán belement.
ahányszor kezembe veszem ezt a hangszert, mindig ámulok milyen minőségi termék és nem fér a fejembe, hogy az Ibaneznél nem tudták a tremolókar-rögzítést másképp megoldani.
A sokak által ismert videón, ahol a srác bemutatja a fóliás megoldást, emlékem szerint egy Chrome Boy JS1000-esen mutatja be, basszus, az a gitár újonnan vmi 4000 Euro volt, ilyen ergya megoldással
ahányszor kezembe veszem ezt a hangszert, mindig ámulok milyen minőségi termék és nem fér a fejembe, hogy az Ibaneznél nem tudták a tremolókar-rögzítést másképp megoldani.
A sokak által ismert videón, ahol a srác bemutatja a fóliás megoldást, emlékem szerint egy Chrome Boy JS1000-esen mutatja be, basszus, az a gitár újonnan vmi 4000 Euro volt, ilyen ergya megoldással
ahányszor kezembe veszem ezt a hangszert, mindig ámulok milyen minőségi termék és nem fér a fejembe, hogy az Ibaneznél nem tudták a tremolókar-rögzítést másképp megoldani.
A sokak által ismert videón, ahol a srác bemutatja a fóliás megoldást, emlékem szerint egy Chrome Boy JS1000-esen mutatja be, basszus, az a gitár újonnan vmi 4000 Euro volt, ilyen ergya megoldással
Most úgy látom, nincs neki futó listing, de nekem korábban már küldött úgy alkatrészt, hogy pont az ebayen nem volt kapható. Írj neki egy üzenetet, fog válaszolni.
A nyaknál lévő lakkrepedés tipikus a csavarozott nyakú gitárokon, nem csak Ibanezeknél. Stabil gitárok ezek, nem nagyon esnek szét. Típushiba nincs, érzékenyebb pontok sem nagyon, a legnagyobb ellenség a hanyag gazda. Ha személyesen ki tudod próbálni, ezeket nézd meg:
- tartja-e a híd a hangolást; ha igen, szerkezetileg tutira stabil a gitár (ha nem, az sem feltétlenül katasztrófa, legtöbbször 1-2 laza csavar okozza a hibát)
- legfontosabb: milyen állapotú a bundozás (jó minőségű bundok vannak gyárilag ezekben, de egy 7620 simán lehet 15-17 éves, ennyi idő alatt le lehet lakni a nyakat; ha újra kell bundozni, az több tízezres nagyságrend)
- esetleg 7620-nál a nyak hátoldalánál érdemes megnézni a szemöldököt tartó két csavar környékét; 6 húros öreg RG-knél tipikus hiba, hogy reped ott a nyak, bár hetesen még nem találkoztam ilyennel (1527-nél ez nem fordulhat elő, más konstrukció a szemöldök)
- én a "tuningolt" gitárokkal óvatosabban bánnék, pl. ha nagy EMG van a hangszerben, annál az üregeket marni kellett, hogy beférjenek a szappantartók; nyilván nem hulladék egy ilyen gitár sem, Wingridernek asszem van is egy ilyen EMG-s 1527-e, és jókat írt róla, csak annyi, hogy az árat egy ilyen visszafordíthatatlan átalakítás mindenképp befolyásolja
- a műanyag kis gyűrűk a tremoló karon már szóba kerültek; pár ezres ezeket pótolni, ebayen van egy jó eladó, ha szükség lesz rá, előkeresem
A piezo upgrade egyébként igencsak drága. Leveleztem pár éve a taggal, aki készít ilyet, és valami 500 dollár fölötti végösszeget írt az átalakításra.
Én most nem arra értem! Hanem van ez a "műanyagos" kivitele az Edge Pro-nak és a rendes csavaros. Csak a kar részére hívtam fel a figyelmet és mérges vagyok rá, nem sokáig stabil.
Pedig atommetál:) Ez ezzel lett felvéve:
http://langologitarok.blog.hu/2015/10/30/ha_minosegi_magyar_nyelvu_grindcore-ra_vagysz_hallgasd_meg_a_jack_uj_nagylemezet
Nagyon köszi a válaszokat! Lo-Trs az biztos nem játszik, Lo-Pro vagy Edge Pro. Most olvasgattam a locking studs témakörben és láttam, hogy lehet upgradelni az Edge Pro-t is, sőt ennél a hídnál még a piezo upgrade is lehetséges...
Egyébként van valami tipikus sérülés vagy hiba, amire érdemes figyelni? Olyanokra gondolok, mint pl. a nyakzsebnél a repedés (az elvileg csak a festésen van, ugye?).
A Schecter SLS/ATX ragasztott nyakú, van/volt mindkettőm. Van most egy 81es Artistom dropA-n 14es készlettel, és tökéletes, teljesen jól beállítható,és nem zörög(Gibraltar híd ugye). BKP Juggernaut szedőkkel szól is rendesen:)
Fix híddal jött a régi japán 7421 és 7621 is (ugyanaz a nyak, mint a 7620-on, csak értelemszerűen satus szemöldök nélkül), ki lehet fogni ezekből is jó vételeket. Ezek szinte ugyanazok, mint a 7620, csak minimális eltérések vannak. Pl. a régi japán 7421-ben Ibanez pickup volt (azt már úgyis kicserélte mindenki), illetve Ibanez híd, a 7621-ben DiMarzio N7 és Gotoh híd, ezen kívül nagyjából ugyanaz a két gitár, és a test, a nyakprofil, a bundozás, az elektronika bekötése meg kb. 7620-ból jött.
Szintén fix hidas, és általában baromi olcsó a japán AX7521 (a 7221 nem japán, ésszel figyelni a hirdetéseket, láttam már 7221-et 7521-nek hirdetni), mahagóni testtel, rövid menzúrával, nem a szokásos Ibanez lapos nyakkal, hanem inkább C profillal. Kicsit ugyan fejnehéz, de amúgy szerintem kegyetlen jó gitár, ha nem hangolsz A alá. Tisztességes mahagóniból készült, Gotoh hardver van rajta, a formája viszont nem adja el, így ha felbukkan egy, akkor elég olcsón meg lehet kapni.
Ezen kívül fix híddal más márkából is lehet találni használható hangszereket nem elrugaszkodott áron, pl. a VGS Soulmaster Evertune híddal, vagy ha a kerekebb, C profilú nyakakat szereted, akkor a Schecter átmenő nyakas gitárjai (ATX, SLS) is alternatívák lehetnek. Ezzel az erős dollárral nehéz mit kezdeni, de ha belefér, vagy akad Európában, egy LTD AW7 is jó választás. Vagy ott van a Jackson DKA7, ami szerintem a legszebb hetesek között van, és a fix híd is korrekt rajta. Ezek nem japán gyártású gitárok, egy setup sokat dob rajtuk.
Mondjuk nyilván ízlés kérdése is, de én erősen húzok a régi japán gitárok felé, és még nem láttam jobb hetest 200 alatt a 7620/1527 párosnál, illetve ezek rokonainál (régi 7421/7621, vagy a ritka 15271, amiből még nem fogtam, de nem kell hozzá sok képzelőerő).
A ZR képek alapján se volt túl szimpatikus, de így leírva sem az A Lo-Prot viszont a mostani gitáromon lévő origi floydnál is jobban szerettem, szóval a válaszod alapján nem szabad abba az irányba lépnem...
s4tch: néztem fix-est is (bár alapvetően a floydos mellett vagyok) viszont ezek minőségben sem ütik meg azt a szintet. Pl. egy Indonéz 7421-ért nem adnék annyit...
Nekem régebben volt S 320, amiben ZR trem volt.
Alapvetően abban nem tőkecsavar/penge feltámasztása volt a tremnek, hanem kis tengely, persellyel, mintha csapágyazva lett volna. Ennek ugye előnye, hogy nehezebben megy tönkre, kopik el, mint a pengés verzió, de ha megmekken, akkor viszont csere az egész, nem tudod fenni.
A másik sajátossága, hogy oda vissza ható rugópár van benne, illetve egy csavar, amivel a visszaható rugót állíthatod, és ez gyakorlatilag direktbe húzza vissza a tremet alapállásba. Elég stabil, húrcsere után pikk pakk a beállítás, cserében, sokkal merevebb a szerkezet, nem berreg úgy, és nagyobb erővel kell a kart mozgatni.
Egy tré licenced floydnak jó alternatívája lehet, mert sokkal megbízhatóbb szerkezet, de nem voltam tőle elájulva.
A Lo-Pro annyival jobb, hogy a rögzíthető tőcsavarok jönnek hozzá. Anyagminőségre hasonló az Edge Pro is, mindkettő bírja a gyűrődést. Ezek egyébként masszív hangszerek, ha tremolós hét húrost keresel, nehéz lesz jobbat találni 200e alatt. Az olcsó tremolós hetesek általában a híd miatt kapásból hátrányból indulnak egy 7620/1527 ellenében. Ha esetleg találsz egy Jackson SLAT3-7-et jó áron, azt érdemes lehet kipróbálni, remek gitár, bár annak a hídja sem Lo-Pro minőség, és a hatalmas hokiütő fej is megszokást igényelhet. Fix híddal egyszerűbb lenne a helyzet...
A ZR-t nem ismerem behatóan, sosem volt olyan gitárom.
Bocs, ha olyat kérdeznék, ami visszatérő téma, de nem követ(t)em a fórumot. Egy használt 7-esben gondolkodom mostanában, leginkább a 7620-as és 1527-esek kerülnek a látóterembe és felmerült a kérdés, hogy low pro vagy edge pro? Low Pro-m volt anno 550-esben, azt ismerem, de edge pro-val nem volt dolgom. A hidat leszámítva is érdekelne, milyen tipusokat ajánlanátok ti ebben a kategóriában ill. árkategóriában (használt árakat véve figyelembe).
Más állatfajta ugyan, de néztem az S7420-at is. a ZR-ről mit érdemes tudni?
Ha valakinek porosodik a sarokba állítva egy ARZ 307, és óhatatlan vágyat érez arra, hogy legyen helyette egy Laney IRT Studió erősítő feje, az keressen.
Ahogy Korodilasz kolléga írja, húrt lehet rendelni bárhonnan. Angliában is lehet jó hangszerészt találni. Tényleg nézz szét a sevenstringen, rengeteg angol arc jár arrafelé, érdemes lehet bratyizni velük.
Szerintem jól szól a nyaki szedőd... Egyébként a pickup magasságával próbáltál már játszani? Pár mm is sokat jelenthet hangban, lehet, hogy ennyi elég is lenne első körben.
Egyrészt javaslom hogy rendelj húrokat Posta azért csak van ott is.
Másrészt a hárs olyan szempontból "szerencsés" fa, hogy önmagában viszonylag semleges fa. Tehát nincs túl sok mélye mint mahagóninak, vagy rengeteg közepe mint a kőrisnek. Ez azzal az előnnyel jár, hogy elég széles körben lehet játszani a pickupokkal, kinek kinek a szája íze szerint. Azért is jó ez, mert a gyártók többségénél találsz tone chartokat, ami megmutatja, hogy szerintük kb milyen arányban produkál mély-közép-magas tartományban a pickup. Szóval én a következőt tenném: rákeresnék googleben amostani pickup tone chartjára (tudom, gyári, de biztos csinált már valaki hozzá). Tudod hogy ennél több magasat, kevesebb mélyet szeretnél. Szóval felmész a gyártók honlapjára, és nézegetsz/hallgatsz. Aztán vásárolsz. Aztán ha nem jön be, ismétled a folyamatot.
Szubjektív vélemény: EMG hársban szerintem nem a legjobb megoldás, elég száraz hangja van, bár a 85 nem rossz. Első körben a seymour/dimarzio párosnál néznék szét, ha hajlandó vagy kicsit többet áldozni, akkor pedig a Bare Knuckle pickupokat ajánlanám. Hangminták általában tudnak segíteni valamennyit.
Megmondom őszintén, bár nem értek igazán az effektek tekergetéséhez (mármint a tekergetésig megvagyok, de hogy jól is szóljon, na az még nem megy ) és eddig akármit próbáltam, nekem a nyaki szedők nem szólnak elég tisztán.
00:32-nél jön a pu váltás, szerintem hallani, hogy nem tiszta a hangzás. A húrok persze nagyon használtak már, de nincs a közelben hangszerbolt, ahol tudnék venni rendes 7-es szettet.
A leírásod alapján a Paf-7 tűnik jó választásnak, mert igazából egy kis magas hiányzik még a V87-ből, meg mondjuk ha a mély egy picivel kevesebb lenne, az lenne talán a legjobb. Utánaolvasok még ezeknek, köszönöm szépen!
Amúgy Angliában élek, szóval a hangszedő csere-bere nem olyan könnyen kivitelezhető.
A DiMarzio szedők méretileg átalakítás nélkül bele fognak illeni a gitárba.
Az Air Nortont én csípem, hatosban és hetesben is volt belőle, közepes jelű cucc, szép hangja van, de nincs sok magasa, hajlamos brummogni, nem biztos, hogy azt keresed. Az Evóból hetesben csak híd szedő van, szintén nem frankó. A helyedben a Paf 7-et és a D-Activator 7 Necket nézném meg közelebbről. A Paf 7 annyiban hasonlít a V-hez, hogy nem egy nagy jelű cucc, viszont több magasa van. A D-Activator meg kifejezetten száraz, magasba húzó, nagy jelű pickup, ha a gain hiányzik, azzal ki lennél segítve. A Blaze-ek sem rosszak, a Universe-ekbe ezek kerülnek.
Ja, meg jut eszembe, van egy RG7620 gyári szettem valahol egy fiókban. Ha gondolod, odaadom kipróbálásra, aztán ha tetszik, kitalálunk rá egy árat. Ezek a DiMarzio N7 (máshol New7) szedők, nekem több 7620-ban is volt ilyen, szerintem elég univerzális, kulturált hangjuk van. Nem véletlenül tartottam meg belőlük egy párat, de ahogy a dolgok most állnak, nekem egy ideig nem lesz szükségem rájuk.
Szerintem amúgy nem tragikus a két V pickup, ami a 2127-be került gyárilag. Lehet, hogy ha kicsit visszavennél a gainből, vagy egy hangyányit visszatekernéd a hangerőt, kitisztulna a nyaki pickup hangja.
A nyaki szedővel alapvetően az a gondom, hogy túlságosan mély a hangja, nem elég tiszta a hangzása. A szólóhangszíneket a bridge szedőkhöz szöktam igazítani, mert a játékom 98%-a ezen történik és csak néha váltok fel nyaki szedőre.
Közben megnéztem és látom, hogy az EMG, amit linkeltem aktív szedő, úgyhogy az kiesik.
Most az Air Norton és Evo szedők után olvasok, a méreteikről van is leírás, csak épp a V77/V87-ről nem találtam még, hogy lássam átalakítás nélkül illenek-e a testbe.
Sorry, de egyáltalán mi a bajod a gyári nyaki szedővel? Illetve ha nem vagy vele tisztában, mi befolyásolja a gitárod/teljes láncod hangját, honnan tudod, hogy pont a szedő nem tetszik? Az sem derült ki számomra, milyen hangot szeretnél.
Egyébként a 2127z-be a csupasz passzív szedők be fognak férni. Nézz szét a sevenstring.org-on, rengeteg júzer cserélt hangszedőket. A "szappantartó" EMG-kkel már gondok lennének, bele kéne marni a testbe, viszont a passzív méretű, "füles" kialakítású EMG-k szűken beférhetnek, pl így:
A hangosabb az hangosabb, nagyobb jeszint jut az erősítőre, de ez a hangkarakter szempontjából keveset számít. Hamarabb torzul a hang, ennyi. Én nem szeretem a túl nagy jelszintű szedőket.
A faanyagnak semmi kapcsolata a jelszinttel.
De ez a hang karakterét tekintve mit jelent? Erőteljesebb lesz tőle a hangzás? Jobban illik a metalos hi-gain beállításokhoz? Karcosabban szól? Továbbá a 2127Z hársból készült, ennek van jelszínt tekintetében jelentősége? Bocs a sok amatőr kérdésért!
Nyakhoz Air Norton, hídhoz Blaze Custom. Ár/Érték arányban nem tudok jobbat.
Sajna a Blaze Custom csak rendelős már, pedig sztem a DiMarcinak az egyik legjobb 7húros hídi szedője.
Pofátlanul nyers és dögös.
Hasonló cipőben járok, de nekem "csak" 7421PB van.
Aristides gitároknál láttam, hogy BKP szettet úgy raktak bele gyárilag, hogy hátul nagyobb jelű (gondolom modernebb hangú is) pickup van, de elől "csak" VHII, tehát vintage hot van.
Én most a VHII-őt akarom kipróbálni nyakhoz, de lehet hogy a hídhoz is. Gyári hangmintában jól szólt a VHII instrumentális metál stílusban.
Ibanez 2127Z-ben hangszedőket cserélt már itt valaki?
A bridge szedők még csak-csak elmennek, de a nyaki pu hangzása nagyon nem tetszik, viszont nem találtam még olyan weboldalt, ahol valamiféle "kompatibilis hangszedő" listát láttam volna, mivel a beszerléshez abszolúte nem értek. Nem, még nem néztem ki a csere szedőket, de jó eséllyel DiMarzio vagy EMG modellekből lesz kiválasztva egy set, ami rock/metal stílusban megállja a helyét.
Igazság szerint már van itthon három jóféle japán Ibanezem :)
Ami mostanában felizgatna, az talán nem is létezik...
Fehér, fordított fejes, juhar fogólapos, HSH pickupleosztás, Edge vagy Lo-Pro Edge... 1993 előtti. Hát ilyen nem létezik, legfeljebb házilag összerakott :)
Tulajdonképpen egy PGM300-szerű lehetne, de a violinkulcsok nélkül.
Vagy, ha eltekintek a fordított fejtől, akkor meg JEM505WH...
Úristen! Kár, hogy nem kékes/zöld. :(
Nagyon hiányzik, kicsit megbántam a cserét. :D
Ebayen van most egy eladó, 270 körül volt múlt héten még. Egyszer szereznem kell még egy ilyet, imádtam.
Értelmes áron érdekelne Lo-Pro-hoz kar és a karnak a foglalata egészében.
Az enyém picit lötyög, mintha a kar vékonyabb lenne a szokásosnál. Tudom, a műanyag vackokat cseréljem/tegyek alájuk fóliát, stb...
Széria#: F031073. Seymour Duncan Pickup-ok - Blues Saraceno bridge / Lipstick középen / Little '59 neck. 25 év, és még mindig egy kiváló hangszer! Extra vékony nyak! Helyileg: Budapest. Komoly érdeklődő esetén árban megegyezünk. +36 harminc 400-28-53 / daveandwhite [qkac] gmail [.] com
Ibanez MC100-as gitártok.
Szép gyári hibátlan állapotban,kulcsokkal együtt eladó.
Csak az atom ellen nem véd :)
ÁR : 25.000-Ft
Érdeklődés telefonon: 06-20-260-3703
Köszi a tippeket Urak. Korábban teflon szalaggal próbáltam a gyűrűk alá, de azzal pöcsölés volt, meg nem is volt stabil. Az uzsonnás zacsi viszont bejött, (most már a gitártok kötelező tartozéka lesz :D ). Ráadásul abból két réteg is alámegy, úgy áll mint Katiba' a gyerek.
Ha bedúgós akkir egyszerű. Tépsz egy kis darab nejlont és mikor tolod be akart alá teszed.
Begyűri magával, annyit rögzít, hogy odaállítod ahova akarod.
Tényleg csak kicsi kell, mint ami fedi a nyílást.
Ha bedúgós akkir egyszerű. Tépsz egy kis darab nejlont és mikor tolod be akart alá teszed.
Begyűri magával, annyit rögzít, hogy odaállítod ahova akarod.
Tényleg csak kicsi kell, mint ami fedi a nyílást.
JEM vs RG, azok alapján, amik a kezemben voltak: a JEM-ek valamivel jobb kidolgozásúak, mutatósabb faanyagokkal (szebb erezetű nyakak, sűrűbb-sötétebb rózsafa fogólapok). Az utolsó néhány bundnál kivájt fogólapon túl más a nyakprofil, és mintha mások lennének a bundok is.
Egyes JEM típusok éger testtel jönnek, ez kiderül a típusszámból. Illetve ahogy Jorn is említette, hárs és hárs között is van különbség. Ezzel együtt valószínűleg sosem vennék JEM-et (kivéve talán egy 77FP-t), a Universe sokkal jobban izgat.
Amúgy 235e egy jó állapotú JEM7DBK-ért szerintem elég jó árnak számít.
Ezzel a gondolatmenettel minden JEM valójában egy RG550, csak...
És minden Audi valójában egy VW, vagy Skoda, nemdebár ? :)
Mellesleg nem "sima", hanem rücskös, szurkos festésű :)
Amíg koreai gitárokat adnak 150-200 ezerért (és egyesek meg is veszik ezeket), addig ez igencsak jó ár.
Nem lebecsülve az RG550-eket, mert a kedvenceim, de a monkey grip, lion's crawl és egybek miatt több, munkaigényesebb egy JEM, és american basswood-ból van a teste, nem sima hárs.
Tényleg nem rossz ár, de ha azt nézzük hogy gyakorlatilag egy sima japán RG, breedekkel (ugyanúgy hárs), akkor nem fanatikusoknak/gyűjtőknek még így sem feltétlenül éri meg.
Minőség minden téren: faanyagok, bundozás, hardver, szedők, amit akarsz. A GIO-k jellemzően a legolcsóbb anyagokból/alkatrészekből, a legolcsóbb munkaerővel, minimálisan szükséges minőségbiztosítással készülnek. Nem mondom, hogy a G-szériák szarok, mert láttam már jó GIO-t (pl. egy Mikro jöhetne nyugodtan), viszont egy standard RG jó eséllyel jobb gitár lesz, mint egy GIO.
Valahogy így néz ki az aktuális Ibanez-féle minőség-skála, legrosszabbtól legjobbig: GIO - standard - Iron Label - Premium - Prestige - J-Custom. Így jutunk el 60 ezertől a hét számjegyű árakig. A régi japán RG-k nagyjából Prestige színvonalúak, a régi koreaiakat a standard sorozathoz lehet odaképzelni.