Ezt Mega írta: Nuk: Bocs, de vitatkoznék! Abból ugyan nem sokat értek, amit leírtál, de nem az a lényeg, hogy milyen szinünek látod... Nem a szín a lényeg, ugyanis a festék sem egy és bonthatatlan egység.. vagyis a festéket is valamilyen alapanyagból állítják elő. A pirosat olyan anyagból, ami piros, a kéket olyanból, ami kék. És ez kémiailag, és fizikailag sem ugyanaz a két anyag!!! Mert akkor a színe is ugyanolyan lenne. Vili? És két különböző anyagnak szinte soha nem lesznek ugyanolyanok a tulajdonságai. Ezért modjuk rájuk, hogy 2 különböző anyag... És a "kékanyag" akkor is "kékanyag" marad, ha lekapcsolod a villanyt!!! Csók! Nem ismerem a festékipart, de ha jól tudom, kémiai úton állítják elő ezeket... Más: Antibanez: Igenis nagyon sokat változott a technika! Vess össze egy mai, és egy korai pick-up -ot! Ég és föld! Az aktív elektronikákról, pu-król, felezhetőségről, mindenféle kapcsolási módokról, sustainer áramkörökről nem is beszélve! Egyébként a stratóban nekem az a legnagyobb problémám, (Hozzáteszem, hogy hoszzú évekig Squier stratón nyomtam, és szerettem!) hogy ha HB pickupot tesz bele az ember, akkor már nem annyira szép strató jellegű a hangja. De anélkül meg elég zajosak. Persze tudom, vannak zajmentes csomagok is, de közelről még nem találkoztam ilyennel sajna. Ja meg a két nagytesó jellegzetes, karakteres hangjához nem nagyon illik a floyd rose sem. Egyébként pusztán izlés, és pénztárca kérdése... Kár ezen összeveszni... Ha nekem sok pénzem lenne, vennék minden márkából, egyet. De nincs :-(
Ezt nuk írta: Figyejj mán ecsém! Jáccá setítbe meg felgyútott lámpáná osz hallgazsd meg mija külömbség!!
nappal piros a gitár, este meg fekete! Mikor van jobb hangja?
Nem kéne lejáratnod magad ennyire, még az általánosiskolás ecsém is tudja mitől vannak a színek, de az előbb le is írtam. Az hogy valaminek milyen színe van az attól függ, hogy milyen színű fénnyel világítod meg. Ha nem világítod meg semmivel akkor nincs színe mert nem is látszik.
És szerinted milyen színű gitárnak van a legjobb hangja??
Ezt Mega írta: Te figyi! Sértegethetjük egymást nyugodtan! De előbb olvasd már el amit írtan, és ne fikázz rendületlenül! Pont ezt írtam, hogy a kék festék UGYANAZ MARAD SÖTÉTBEN IS! A PIROS MEG PIROS MARAD! VISZONT A KÉT ANYAG NEM UGYANOLYAN SZERKEZETŰ!!! És olvasgasd végig légyszi a hozzászólásaimat, mert nincs kedvem újra elmagyarázni, hogy némi költői túlzással írtam!! De ha másmilyen szerkezetű festék van a gitáron, akkor az igenis beleszól a hangjába. Vazzer!!! Az is beleszól, ha leszarják a legyek! Csak qrvára nem fogod kihallani!!! (Ezt már min-mind leírtam egyszer, szóval most próbálj meg olvasni is!)
Ezt nuk írta: na te azt mondtad, hogy a festék színe változtatja meg meg a hangot. Én meg utánna helyesbítettem, hogy az anyagi minősége látsd:#26 hozzászólás, de te ezek után is kötötted az ebet a karóhoz. És lehet hogy nem arra gondoltál amit írtál, de ez számomra nem derült ki. De szerintem számodra se.
Ezt nandi_bacsi írta: Szabadjon megjegyeznem, hogy a plank állandó (h), értéke igen kicsi. Kvantumfizikus-filozófusok szerint a plank állandót úgy is kifejezhetnénk, hogy értelmünk ekkora energiaértékkel hat a világra, ez viszont csak a kvantumfizika szintjén mérhető, de mérhető. A kvantumfizikában elég sok olyan törvény van ami a makrovilágban nem működik (komplementer állapot, nonlokalitás stb.) Biztos vagyog benne hogy a festés esetében a festék anyaga befolyásolhatja a hangszer hangját, ám nem hiszem hogy ez az emberi fül számára empirikusan megtapasztalható. Legalábbis két 250e ft-s gitár esetében.
Ezt nandi_bacsi írta: Ez az egész kezd arra emlékeztetni, amikor egy mobilos fórumon hetekig vitatkoztak, hogy mennyivel lesz nehezebb egy telefon akkumulátor feltöltés után
Ezt Mega írta: Igen kötöm. Még most is, mert te ott a festék fajtáját említetted pl. Én meg el akartam magyarázni, hogy egyazon sorozatban,egyazon gyártónak a fehér és a sárga festéke között is van különbség! Mert akkor sem ugyan az az anyag!!! Lehet, hogy ua. a ragasztó, oldószer, meg mittudomén mi van belekeverve, de a színező anyagok mások!!! Ugyanúgy, mint az ételeknél.. tudod... E-306 meg ilyenek, a piros gitárban fingom sincs, de mondjuk egy piros gitáron E-1283-as színező van, a kéken pedig E-3100. Ez már azt jelenti, hogy nem ugyanaz! És ha nem ugyanaz, akkor nem ugyanolyanok a tulajdonságai. Lehet, hogy krvára hasonló, de nem ugyanolyan!!!
Ezt Mega írta: A felhozatal pillanatában pedig éppen el akartam túlozni, hogy olyan dolgot mondjak, ami olyan jelentéktelen mértékben befolyásolja a hangot, hogy az talán már nem is mérhető... Nandi Bácsinak köszönöm a hozzáértő magyarázatot! :-)
Ezt nandi_bacsi írta: Mega szerinted két USA Fender Telecaster hangján, ha az egyik fehér, a másik piros egy sorozatból valók, hallanád a különbséget hangzásban?
Ezt nuk írta: Nam akarok értlmetlenül vitatkozni olyannal akivel nem lehet. Te a legelején azt írtad: "Ti hangzásnál figyelembe veszitek a festés színét? Nem ugye? Pedig az is beleszól!!! Más szinek másként nyelik el a hullámokat." Én ezzel nem értek egyet, mert ez nem így van. Ezt el is magyaráztam, hogy hogy van. Mégegyszer elmondom, hogy az ANYAG ÉS A MEGVILÁGÍTÓ FÉNY SZÍNE (AZAZ HULLÁMHOSSZA) HATÁROZZA MEG, HOGY MILYEN SZÍNŰNEK LÁTOD A TÁRGYAT!!! Kész ezzel befejeztem ezt a témát, mert látom nem igazán érted, hogy miről van szó.
Ezt Mega írta: Nem. Azt biztos nem. Pont ezt mondom én is. De valami ultraprecíziós műszerrel talán kimutatható lenne. Bár ez is csak elvben, mert abba már ugye a test is beleszól, mert azok sem lesznek tökéletesen ugyanolyan erezetüek... Vagy pl. a pickupok tekercselése... Rengeteg dolog van két gitáron, ami különböző lehet, még ha ugyanaz is a tipusa...
Ezt nuk írta: Emberek! Átvettük a vezetést itt az Ibanez topikban (különben ezzel a vitával ez is volt a célom) :)))
Szerintem beszélgessünk bármiről ami a gitárokhoz kapcsolódik, vagy ahogy gondoljátok. Nem ragaszkodok az Ibanezhez, (csak a sajátomhoz). Na szóval lehet át kéne keresztelni a topikot. na mind1. A lényeg, hogy ne hagyjuk magunkat.
Ezt nuk írta: Én torzítok, ekvalézerek, kórusok, reverbek, visszhangok, ... őőőő Általában ennyi osz elég is. de majd ha sok pízem lesz akkor gigant effekt padot építek. Ja és Boss, Ibanez, Marshall fajtákall vagyok ellátva.
Ezt nandi_bacsi írta: Az a helyzet hogy bizonyos okok miatt effektjeim száma jelentősen lecsökkent mostanában (péz, no zenekar). Jelenleg mindössze egy Boss DS1 van, megy egy flanger de azt nem használom. Lehet h. a DS1 megmarad romantikából, a flanger megy. Egy Bixonic Expandora II. nevű csodát akarok venni (ez dist/ovrdrv/fuzz), de legközelebb Németo.-ban van ilyen, fantasztikus hangja van. Meg természtetesen egy ekválizé is be fog játszani mellé.
Ezt mono írta: Sziasztok! Anno Boss kisvasúton utaztam. Ez egy féle hangzáshoz tuti volt, de a tápellátás és a sok meghibásodni kész kábel kicsit kiábrándított. Azután jött egy Zoom505 kezdetben izgalmasnak tűnt, de idővel ez elmúlt és egy V-amp-ra váltottam. Nekem ez nagyon bejött. Aki nincs nagyon teli, de szeretne sok hangzás között kutakodni annak ajánlom.
Más. Kinek mi a tapasztalata az RG széria V-6-8 pu szettjével? Miért cseréli ezt le olyan sok Libamez tulaj?
Ezt nandi_bacsi írta: Énnekem azt mondták hogy V-amp 2. az igazi. Kíváncsi vagyok rá, de még nem hallottam. Az a helyzet, hogy tíz év zenélés után már van egyfajta stílus amit játszok, meg egyfajta hangzás amit keresek. Egy multieffektben van phraser, flanger, oktáver, wah, sztereo izélgetők, eq, bender, delay, cabinet resonator, tremolo stb., de ahhoz a zenéhez amit játszom ennek a negyede is elég. Akkor meg inkább egyedi effektekre szavazok, annál is inkább, mert pl. a torzító hangzás marhára igényes vagyok. De egy olyan multieffekt amiben ez jó, túl drága, mert abban jó a delay, a flanger stb.
Ezt mono írta: Ha érdekel a V-amp2 általam gerjeszett és rögzített hangja meghalgathatod a http://geocities.com/monostory_99/ zajok fütyike alatt. Szintén leginkább egy adott stílusban, persze ez a szerkezet az én igényeimnél nagságrendekkel sokrétűbb...
Ezt nuk írta: Nekem is az a véleményem, hogy egy olyan kütyü, amit csak egyfajta dologra fejlesztettek ki, az tuti jobb mint egy olyan, ami kb annyiba kerük és sokmindent tud. Persze ott van a GT-3 vagy a GT-6, ezek elég fasza kis procik, csak ezeknél is az "olcsóság" a hangminőség rovására van. Bár az echok a delayek a reverbek elég faszák benne, meg a COSM technológia elég fasza, és ez is leszed az árából. Annyira nam ismerem, de negadaj tudna mesélni a GT-3-ról. Azér Egy jófajta DS1-et többre értékelek bármilyen digitális torzítónál. Mer ugye a digitális hang a mintavételezéstől függően, de nagy mértékben veszít adatot, ha ezt még ráadásul torzítjuk is akkor nem biztos, hogy az a fülnek teccni fog. Teccik Érteni? Ha van az embernek egy gitárprocia akkor az már elégjó kezdésnek, de egy torzító pedált akkor is érdemes effektloopba bekötni. Szerintem. De a legjobb megoldás nyerni kell a lotton, aztán megvenni a legjobb cuccokat :-))))
Ezt Mega írta: Monduk, hogy ugyanannyiba kerül, az enyhe tulzás... (Itt most nem Zoom-ról beszélek) És ha megnézel egy pedálos digital delay-t is, akkor már érthető, hogy ami digitális, az drága... Viszont ha benne vannak az átalakitók, akkor egy kis processzortöbblet már aránylag olcsóba kerül. Én a Korg AX30-asomért vagyok nagyon oda. Régi már, de a torzított hangjai nagyon jók.
Ezt denii írta: Nekem GT-6-os procim van,és eléggé meg vagyok vele elégedve.A torzító modellek is szépen szólnak,de igazán szép hangja a különböző erősítő modellek torzított hangjának van.A kedvencem a Mesa/Boogie és a Soldano modell,de szólóra a Marshall 1959-et is használom.Sőt,van,hogy a mesa és a Soldano torzított hangját egy Metal Zone-nal keverem,ez is jól szól.A modulács effektek is szépen szólnak,az árért korrekt minőség.Kórus,reverb,nagyonjók,akárcsak a delay,de egy Delay Twin Pedal pl. sokkal flexibilisebb,több mindent tud.A GT-6-ban vannak olyan dolgok,amiket nem használok,pl. ring modulator vagy auto riff,de a sok lehetőség az effektek variálásával adja azt,hogy megteremtsd a saját hangzásodt,csak melózni kell vele egy kicsit.
Ezt nuk írta: ja hát igen. De ha megnézitek a nagyokat, akiknek van pénzük is a cuccokra, mindegyik home made kapcsoló táblával van felszerelve, és hátul a rackbe, pedig mindenféle rackes kütyü mellett azér ott vannak a jól bevált pedálok is, pl ds1 stb.
Ezt nouseforaname írta: valaki próbálta már a RAT distortiont?az amik" arra esküsznek ha torzítópedálról van szó...amúgy nekem is DS-1em van és imádom,szerintem sokkal jobb,mint a Metal Zone,vagy a DS-2,a multieffektekről meg inkább nem is szólnék,játéknak jók,de koncertre biztos nem használnám...
PS:hey Nandi bá,nem akarod megírni a Fizika 2 vizsgámat??? :))))
Ezt Mega írta: Nem teljesen értem ezt az elutasítást... Rendelkezem egy Boss GX700 -as effekttel, ami arról híres, hogy a Boss ebbe gyüjtötte össze a különböző pedáljait. Torzítók között egyértelműen kijönnek a klasszikus Boss torzítók. Semmivel nem rosszabb, mint a pedál. Legfeljebb sokkal zajtalanabb, és ha esetleg kéne mondjuk egy tremolo effekt, akkor bekapcsolom, és csók... Ajánlom, próbáld ki! Meg fox döbbenni. (Ennek a cuccnak a továbbfejlesztése a GT3-as, és a GT6-ois is.) Bár hozzáteszem, én azért nem vagyok annyira oda a Boss effektekért... De gitároséknál általában ez a trendi! ;-)
Ezt Mega írta: De ha már itt tartunk, az én ideális összeállításom, mondjuk egy ilyen boss GX700-as lenne a modulációs, és egyéb effektekre, egy ADA MP1-essel kombinálva, ami az effekt loop-on figyelne, és nyomná a csöves torzított hangokat bele... Mindezt egy midi pedálsorral gyönyörűen lehetne használni színpadon is. (Ja, mert ez is egy előnye a multiknak...)
Ezt nouseforaname írta: nah dude,ez nem csak a trendről szól...sajnos a hangszerboltok többségében többnyire Boss pedálok vannak,így lehetőség sincs kipróbálni esetleg másokat,múltkor megkérdeztem Győrben,hogy Electro-Harmonix pedálokkal foglalkoznak-e...reakció:"sose hallottam róluk",hát szóval ennyi,különben nekem is biztos lenne 1 Proco RAT torzítom(mivel nagy Dave Grohl fan vagyok),vagy mások is használnának mondjuk EH Big Muffot,vagy Ibanez Tubescreamert,de ha nincs a boltokban......
(jelenleg csak a torzítókról beszéltem,de többé-kevésbé igaz más effektekre is asszem)
Ezt Mega írta: Na ja, ez igaz, bár használtan, kéz alatt szinte bármit meg lehet szerezni, de az nem arról szól, hogy bemegyek, kipróbálom, meghallgatom... Ez sajna magyarország. Itt sajna ez a helyzet. Én nem rég vett Ibanez bassommal jártam úgy, hogy neten kinéztem 5-6 tipust, ami érdekelt volna, gondoltam bemegyek, kipróbálgatom, melyik hogy szól, milyen kényelmes, és természetesen a magyarországi képviseleten (Igen-igen arról a boltról van szó!) ebből 2 féle kommerszebb darab volt megtalálható, és mondták, hogy nem is hoznak mást, hacsak meg nem rendelem... Én meg persze állok mint hülyegyerek, mert hogy rendeljem meg, amikor azt sem tudom, hogy szól a hangszer, meg mennyire áll kézre. És ehhez képest kb 10%-kal drágábbak mint pl. osztrák társaik...
Ezt nouseforaname írta: Dave Grohl?...a Nirvana dobosa,manapság a Foo Fighters nevű együttes "frontembere",a RAT egy állat torzítópedál,amit sajnos még csak képen láttam,meg az FF 1. albumán hallottam,állítólag lenyomja akármelyik másik t/pedált
Ezt nandi_bacsi írta: Fizika vizsga? :) Ahhoz nuk jobban ért!
Szerintem ez az effekt téma nagyon gitáros függő. Ha valaki még keresi azt, hogy milyen hangzást szeretne magának, annak jó egy olcsóbbb proci is (Korg AX G1), aztán ha rájött hogy mit is akar, adja el, és kezdjen el egyedi effekteket gyűjtögetni. Én egyféle hangzással elvagyok. Ha valaki minden számban más gitárhangot akar akkor az sokba fog kerülni (de van-e ilyen ember?). Nem tudom annak van-e értelme. Bár ha valaki multi-milliomos...
Ezt nouseforaname írta: pontosan!sajnos nekem van olyan szar tulajdonságom,hogy teccik a Fender Cleanje,a Marshall Dirtyje,meg a Mesa úgy általában+Gibson és Fender gitárok...ez jó sokba fog kerülni asszem" így egyszerre...
Ezt banesz írta: nous... pesten van az oroszlánbarlang mellet, pozsonyi u.-on. honlapot megtalálod a www.hangszer.lap.hu -n. bocsi a hangmájsztereknek ha nem ér ilyet.
Ezt nuk írta: Láttam a neten egy RAT nevű torzító kapcsolást, meg alkatrészleírást, és volt mellékelve mp3 minta is, hát elég fasza, csak nem tom érdemes lenne e megcsinálni? Mer állítólag az eredeti koppintása, csak a fene se tudja, olyan cuccokat ugyse kap a boltba az ember ami a gyári pedálban van. Hát nem is tudom, lehet meg próbálom, ha lesz hozzá kedvem :))
Ezt nuk írta: nouseforaname, az a helyzet, hogy szigorlatra kéne tanulnom, meg kell is augusztusra, ugyhogy előtte semmi képp, utánna meg van még két vizsgám :))) persze ha lesz hozzá ingerenciám :))) hát nem tom.?? Budapest?
Ezt nouseforaname írta: nah..Győr :),de csak őszi félév végén lesz,nem gáz egyébként,3x vehetem fel a tantárgyat,s most megyek csak először,majd ha nagy szarban leszek számíthatok rád? :)
hú banesz nagyon köszi a linkér",nagy Isten hely az a Vintage,egy aranybánya!!!
Ezt nemesis írta: Srácok már nem tudom ki írta és mikor, hogy a procciknál az a baj, hogy módosul a hang. Azonban a GT-6-os 24bites és állítólag így már nem veszít a hangzásából a gitárom. Szal a régieknél szélsőséges példa ha egy Jolanával játszok rajta úgyan úgy szól mint a Fender. Hülye vagyok a fizikához, kérlek segítsetek!
Ezt nemesis írta: Most olvastam el az előző hozzászólásomat és sírva fakadtam!:) "Szal a régieknél szélsőséges példa ha egy Jolanával játszok rajta úgyan úgy szól mint a Fender." A fenti írásomat a következőképp módosítanám, hogy értelme is legyen: Szóval csak azt akartam írni, hogy a régi prociknál szinte mindegy volt, hogy milyen gitárt kötsz rá, mert elfojtotta egy f@sza gitár hangját vagy egyediségét!Persze ez szélsőséges példa.
Ezt nuk írta: nouseforaname! Hát ha télen lesz a vizsga, addig még meg is lehet tanulni. Meg nem olyan nehéz az a fizika. Fasza győr még messzebb van :)) én debreczen. No de ha szorul a hurok esetleg...
Ezt nuk írta: nemesis a 24 bit az már frankó, de azt is ved figyelembe, hogy a mintavételi frekvencia még fontosabb. Nem tom, hogy a gt-6 nak mennyi, de pl. az audio CD az 44 kH és 16 bit. Tehát hiába a 24 bit, ha mongyuk 32 vagy még kevesebb a mintavételezés. A 32 kH asszem a magnó kazetta minősége. Egyébként csak megjegyzem hogy sokan azt hiszik, hogy a digitális jel az valami kurva jó minőség, hát a legjobb minőség az analog. Csak digitálisssal könnyebb dolgozni. :)
Ezt nandi_bacsi írta: 24 bit az elég durva. Már úgy értem, hogy ha 24 bit-en mondjuk "csak" 44Khz mintavételezési frekvencián tárolsz el valamit az nagyon valósághű. A gond inkább ott van, hogy a procik az így feldolgozaott, elmentett jelet módosítják megfelelő algoritmusokkal, ezek pedig a valóságot próbálják modellezni, de egy 50e Ft-s kütyü ezt nem fogja túl jól csinálni.
Ezt nandi_bacsi írta: Ok, nem a GT-6-ra reagáltam, csak a 24 bitre.
Szal 144e Ft-ból össze lehet rakni egy néhány pedálból álló setupot. Gondold meg, hogy mindaz amit a GT-6 tud kell-e neked! Mer" ha nem akkor nem biztos h. meg kell venni. Bár utána is el lehet adni, de akkor vesztettél az üzleten. Nem tudom hol állsz a zenei fejlődési folyamatban (otthon egyedül, haverokkal, rendszeres fellépés, BS előzanakar...), meg tudod-e milyen hangzást akarsz magadnak?
Ezt nemesis írta: Egylőre haverokkal és most kezdődnek fellépések. Biztos, hogy idővel ki fogom tudni használni, azonban a sorba tett effekt pedálokkal megnő a zajszint!!! Elég szélsőséges számokat játszunk. RHCP, BON JOVI, LENNY K., stb. Szóval kéne pedál bőven.
Ezt nandi_bacsi írta: Lehet zajzárat is használni, de nem akarlak a GT-6-ról lebeszélni. Én mostanában nem tanulmányoztam a proci árakat, nem tom" ennyiért még mit lehet venni.
Ezt nemesis írta: Nem baj, hogy elmondtad a véleményed, sőt köszönöm. Azért tettem fel a költöi kérdést, hogy ki mit hallott a GT-6-ról. Igen a zajzárat is ajánlották. Azonban kényelmesebb a multis megoldás. Elég sok torzítást szeretnék kikeverni, hogy megközelítsem az aktuális zenekar hangzását, ezt viszont hagyományos pedálokkal nagyon nehéz lenne mindig belőni. Majd elmegyek a ROLANDBA és meghallgatom, hogy mit tud a ketyere és majd aszerint döntök.:)
Ezt Mega írta: Azt hiszem egyedül leszek :-) Ha olcsóbb megoldást keresel, akkor tudom ajánlani a Korg AX30-ját. Már nem gyártják, de használtan még le lehet csapni rá olyan 40e körül. És nagy előnye, hogy nem teljesen digitális. Elég nagy durranás volt amikor kihozták, mert egyszerre állítja elő a torzított hangot analóg, és digitális módon, aztán a kettőt valahopgy összekeveri, és az eredmény nagyon jó lesz! Az effektekből viszont megtalálsz mindent, amire szükséged lehet. Kivéve a mai idióta effekteket, amiket sztem igazándiból használni sem nagyon lehet. Egyetlen hátránya, hogy nem sok, a mai cuccokban már standard kiegészítés van benne. pl. nincs benne metronóm sem. (hangológép viszont igen.) No mindegy. Multikról általában már mondtam lent, hogy egy alsó-közép kategóriás cuccon iszonyat nagyot tud dobni. Viszont akármilyen effektet veszel, soha nem fog úgy szólni, mintha egy Gibsont rányomsz egy felsőkategóriás Mashallra! És általában nem is a mintavételezéssel van gond. 18 bit 44Khz általában megvan mindenütt, és annál több nem is kell. Inkább az átalakítók azok, amik szinezik a hangot rendesen. Amíg nincs olyan gityód, ami teljesen tiszán tökéletes hangképet ad, addig nyugodtan használhatsz effektet. Ha viszont felsőkategóriás cuccod van, akkor azt ajánlom, dobj el mindent, és csak az erősítőt használd! És ahhoz is csak effekt loop-on köss bármilyen effektet!
Ezt nemesis írta: Mega! Egy amerikai fender highway strato, az érték listádon hol szerepel??? Az a baj, hogy hiába van saját f@sza erősítőm ha nincs saját próbahelyünk ergo nem élvezhetem mondjuk egy csőves Fender kombó előnyeít, mert mindig más cuccon kell játszanom. Otthonra felesleges egy 240 ezre 40 wattos csőves kombó. Szóval egy megoldásom maradt, hogy veszek egy fasza multit amit lehet is szállítani és bárhol dugom is be megközelítőleg hasonló hangzásokat fogok visszahallani. Hát ez a nagy dilemmám oka!!!!
Ezt Mega írta: Hát, ha az én értékrendemre vagy kiváncsi, akkor eléggé fent... :-) Egyébként nem zajos? Nekem Squierem volt, és az eléggé zúgot... A problémádat egyébként megértem. Bár Szerintem ebben az esetben az első cél az lenne, hogy kerítsünk egy saját próbatermet. Elég nehéz egy bandának próbaterem nélkül előre lépnie. Bérlőseknél mindíg kevés az idő, sz@r a cucc. Egyébként igazad van. ilyen esetben egy multiefi lenne az egyik legjárhatóbb út. Én, már az előbb írtam a Korg effekteket mindenképpen ajánlanám kipróbálásra. És nem is olyan grágák. Kb. a Boss GT6-os "ellenfele" a AX1500 90e környékén mozog, és sacc/kb ugyanazt tudja...
Ezt banesz írta: én egy tc electronic g-majort, vagy ha dagi a buxám g-force-ot vennék, az tuttó állat. de nem padló hanem rekk. lábkapcsit megmár 15 eft-től lehet használtba szerványolni. de még egy pazar art x15-öt is 45-körül kilehet fogni.
Ezt banesz írta: nemesis ha torzítani akarsz, szerintem felejtsd el ezeket adigitális multidefekteket. ma hallgattam studió monitorokkal hangmintákat tech21 torzítókról, elég jó. vagy akár egy mesa v-twin. vagy rat. sok jó cucc van. de ez a boss meg roland mánia már nagyon unalmas, nem kell szarul szólni csak mert az ember nem a bs-ben játszik. én úgy vásárolok, hogy inkább legyen kevesebb vagy tudjon az adott cucc csak egy-két dolgot de az legyen jó. aztán ezek össze gyűlnek és akkor sok jó van.
Ezt banesz írta: ha mégis úgy döntesz hogy leigázod a kiválló fendered hangját egy padlóefektel akkor tényleg lúpba kösd. (és ne tégy rá 5%nál többet) :-)
Ezt Mega írta: Persze, lehet venni Mesa csöves előfokot, meg Lexicon effektet is, csak kérdeés, hogy a gagyi bérlős próbatermi megszólalálhoz Mashal Valvestate, vagy épp xar Turqe kombókhoz érdemes-e 50 kilós racket cipelni, és fél órán át kötögetni. Én is csináltam egy ideig, aztán úgy döntöttem, inkább a padlóeffi... Hidd el az embernek gyorsan elege tud lenni a pakolászásból. A pdlóeffekteket épp ezért találták ki. Egyszerű, befér egy gitártokba, bekötése csak annyi mint egy torzitóé, és mehet a dzsidzsi!
Ezt banesz írta: mellesleg én évek óta a cipeléses technikát folytatom rekk ügyileg és utálom is nagyon de ezt szeretem hallani. torzított vagy fanki hangra egyébként lehet h érdemes venni egy tech 21 kombót. és semmit sem kötni rá. yol szól.
Ezt nemesis írta: Nem vészes a zaja, de amint lehetőségem lesz rá lecserélem noisless hangszedőkre, mert színpadon elengedhetetlen. Banesz! Köszönöm a jó tanácsokat, sok mindent ki fogok előtte próbálni mielőtt döntök. Nagy dilemmába vagyok. Majd nyugodtan végig gondolom! Ha csak simán megy keresztül a jel az effekten azaz off állásban van, akkor is veszít a jellegzetes hangjából a gitár? Vagy itt a torzításos dolgokra gondoltál?
Ezt nuk írta: mint már korábban említettem a gitár hangja az A/D átalakítás minőségétől függően romlik. Mindenféleképpen romlik, de ha a pedal "off" állásban van akkor szerintem fajtája válogatja, hogy keresztül mennyen e a jel az A/D átalakítón, vagy pedig ne. vagy mittudomén
Ezt nemesis írta: Még nem, de ha realizálodik a pénzem, akkor beszaggatok a Roland bótba és meghallgatom, hogy mit tud!!!! Ott majd kiderül, hogy drágaságomnak módosítja-e a hangját!!:) Annyit filózok a témán. Nem akarok rácseszni! Gondoltam, hogy veszek egy csőves kombót oszt annyi. Srácok! Fellépések alkalmával, hogy oldjátok meg, hogy különböző számoknál milyen torzított hangzást alkalmaztok? Ez azoknak szól akik csak egy pedállal vagy a kombó torzításávál operálnak???
Ezt banesz írta: hááááát. egy kiss jazz , most egy joe pass-t tanulok, szoktam kísérleti zenélni a kis vegyész konyhámban, ezenkívül ami épp van. most egy aksztik gityóval fogok nyomulni egy groove-os vetítős lézerezős koncerten szombaton. rokkoltam már progresszívet, meg olyan fankyssat. mindenbe beleütlegelem a nózimat amiben szín-patikus embik vannak. készülök még egy olyan fankys rockos jazzes groove-os nyomulós zenére, amin l"mezt kell feljáccani. asztmég nemtom jáccunk-e élőt. most jöttem el egy amúgy jó zenekarból mer nembírtunk felllépni renceressen mer mindenki antiszervező. és má elegem let a 985698756próbából.
Ezt banesz írta: mert ez egy balkáni közeg és a pénzt ami a jó megszólaláshoz kell megpróbáljuk intellektuális úton pótolni. és a magyar a legokossabb nemzet ezér a legokosabban dzsezzel meg progreszívkodik, és tekervényes elméje nem fogja a nemesen egyszerű zúzásokat. félig viccvolt. nemtom talán kéne hogy legyen intézménye és multja, de nincs.
Ezt nandi_bacsi írta: Igen, pont ez a bajom a jazzal, hogy a fiúk belenyomnak rengeteg technikai tudást és végül hallgathatatlan lesz. Én semmi esetre sem csinálnék olyan zenét, amit legfeljebb csak más zenészek élveznek.
Ezt negadaj írta: Nandi_bacsi, de hát pont ez benne a kihívás! Aki tanul valamilyen hangszeren, az előbb-utóbb igényessé válik arra, hogy milyen színvonalon teszi azt. Aki technikás, bizonyítani akarja ezt a környezete felé. Ha ezt még ráadásul úgy teszi, hogy a "nem zenész" közönség is élvezze, akkor egy mesteremberről van szó! Lsd. Szűcs Antal Gábor és Tátrai. Úgyhogy nem lehet éles vonalat húzni az ún. "igazi zenélés*" (tehát okos, elmés, szakmai értékeket felsorakoztató, mint pl. Eric Clapton) és az ún. "esztelen virgázás, üres, tartalomszegény zene*" (pl. Steve Vai) közé. *Megjegyzés: az idézőjelbe foglaltak nem a véleményemet tükrözik, mindössze a környezetemből fogott jelek. :-) Szerintem pedig Magyarországon, és úgy általában Európa keleti részén több az egy főre jutó jó zenész, mint nyugaton. De mindez csak az én véleményem, lehet vele vitatkozni, de meggyőzni nehezen.
Ezt negadaj írta: Ja, és a GT-ről... Nekem GT3 van, és biztos vagyok abban, hogy egy ügyesebb emberke sokkal több mindenre használhatná, mint én. A preamp-szimulátorok nagyon tetszenek benne, ezeket kombinálva a torzítókkal, kompresszorokkal csúcs hangszineket lehet kihozni! Rengeteg fajta zenéhez használható, én pl. még latin(!) zenére is szoktam. Sokan mondják, hogy a GT3 csak a keményebb, zúzósabb zenékhez jó, részben igazuk is van, mert elég nehéz meleg hangszineket kikeverni belőle. Pl. a nylon-húros gitárnál rengeteget izzadtam, mire nagyjából eltűnt a fémes hangzás. A hangológép és a zajzár hasznos kütyük benne, bár utóbbi még próbateremben is szinte használhatatlanná válik egy szimpla nyaki hangszedő esetében. A wah effektek nem igazán mondhatók tökéletesnek, vagy csak én használom őket rosszul... :-) Mindenestre nem 1 cry-baby, de ez nem is várható el egy padlóeffekttől. Amit én használok belőle: minden hangszínből kettőt, külön a ritmusnak, külön a szólónak. tehát: akusztikus-gitár szimulátor, 1 vagy két torzított hangszín, a szólóhoz kicsit több delay, szoktam szórakozni a phaserekkel, chorus, flanger, wah, ennyi. Ja, és minden effekt külön paraméterezhető! Meg külön eq! Nekem ez az első effektem, jól szól, tehát frankó. Aztán majd meglátjuk. Próbálgatni kell...
Ezt nandi_bacsi írta: Tapasztalataim szerint sok jazz zenész (az előző hozzászólásomban is azokat emlegettem) agyára megy a sok tudomány, és átlagember számára élvezhetetlen dolgokat csinál.
Ezt nuk írta: nemesis! Ha valaki egy torzítót használ, akkor hangszínekben nem nagyon fog váltogatni, meg nem is nagyon kell, a gityó hangerőpotijával, meg lehet szabályozni a torzítást. Meg ha hangszínelni akarsz vegyél eq-t.
Ezt nandi_bacsi írta: Rákattintok arra, h. válasz erre. Erre fölmegy, és beírhatom az üzenetet. Miután azt mondom Mehet! a program automatice hozzáteszi, hogy válasz mittomén üzenetére.
1. mikor anyám megszült semi nem volt rajtam, de én semi szégyent nem éreztem miatta, késöbb husz év mulva a kocsmában egy állat, a poker asztalánál elnyerte a gatyámat.
ezután nem sokkal megjelentél bébi, amit velem tettél, na az nem volt semi, rádment minden pénzem, most pucér vagyok ujra. ha tényleg ezt akartad, hát az nagyon durva.
refr:
G.................................... C Semit nem jelentesz nekem bébi,
G......................................C....C7 Most már mástól fogok kölcsön kérni.
Em...................................Am7 Bennem sok kukát felborogattál,
Dsus4..............................D De semi értékeset nem találtál.
Ezt negadaj írta: Fú, látom alakul a nóta! :-)) Kár, h munkahelyen vagyok, de azért hazaszaladok 1 gityóér" és kipróbálom! Biztos fognak neki örülni a többiek! NUK! Az "üres, tartalommentes zene" egy idézet, ami egy összefoglaló a Pityesz-félék hozzáállásáról a Steve Vai és társai alkotta zenéről. Ezért persze nem ítélem el őket, sőt, ezt ők sem mondják ki, csak éreztetik! NEMESIS! Nem akartam senkit meggyőzni, nehogy miattam szaladj el GT6-ért!!! :-)) Én csak leírtam a tapasztalataim egy részét! Mindenképp próbálgass ki minél több cuccot!