Ezt nemesis írta: Miért nem?? Két szám szólójának megszólalása lehet különböző, nem??? Eq-val oldom meg, akkor meg felírogatom magamnak, hogy a potiknak hol kell állnia, hogy azokat a hangzásokat elérjem???:) Ako már egyszerűbb egy fasza padlóeffekt!!!
Ezt Lajla írta: Ti használtatok már olyan kütyüt a Roland-tól, amit a húrok alá rajnak és szinti hangja lesz a gitárnak? Digitális pick-up. Nagyon király. Hogy működik az?
Ezt banesz írta: midi pick up, midi jellé alakítja a gityó jelet és egy gityó szintit emilyen módon szólásra késztet. van ezek közt jó is meg kevésbé jó is. de nem csak roland csinál ilyet, sőt azthallottam az 1ik legjobb ebben az AXON nevű. de azóta változhatott a dolog. a hátránya úgy tudom annyi hogy picit késik a jel és picit később szól mint ahogy jáccol. de lehet kombinátorozni a hagyományos hangjával a hankszernek. meg minden.
Ezt banesz írta: pat metheny pl csuda jó gityó szinti hangot használ. ha befog 1 harmóniát nem kásálódik össze a hang hanem úgy szól mintha egy szinpatizátoron fogta volna le. szóval tiszta.
Ezt Pyramyd írta: a gigastudio az egy szoftver szempler... az adott sávba betöltöd a kurrens hangmintát, a szekvenszer progiban beállítod hogy a kimenet a giga legyen oszt onnan kezdve mexólal a királyságos hangminta... pl. nem olyan rég volt a kezemben egy Tommy Lee (Mötley Crüe) dobhangminta cédesz...
Ezt banesz írta: Ja ja , azt úgy kell, hogy besétálsz a vintagéba, ünnepélyesen átadod könnyek és virágok közepette (vagy esetleg ezek nélkül) és vársz az eredményre. így jössz ki a legolcsóbban. Legalábbis nem a te felelőséged a fogólap élete (halála).
Ezt kukamatyi írta: Sziasztok! Én csak most keveredtem ide ebbe a topicba, tulajdonképpen a multieffektekről szerettem volna megtudni minél többet, aztán rákerestem valami ilyesmire és itteremtem :) Most állt össze a zenekarunk, és szeretnék javulni valamit a torzított effektek terén, mert az eddigi két próbánkon siralmasan hangzott a dolog. Van egy ZOOM 1010-es multim, ami ugyan nem a csúcskategória, de eddig a saját dobozommal (Marshall G80RCD) elég jól szólt - az erősítőt a clean módban használtam a lehető legkisebb gain mellett, és így is elég hangos és tiszta volt a dolog. Most viszont, hogy elmentünk egy-két stúdióba próbálni, az ottani erősítőkkel csak úgy tudtam elérni a megfelelő hangerőt, hogyha a gain-t feljebb csavartam, amitől borzasztó zajos lett az egész. Tényleg, tud valaki olyan próbahelyet, ahol elég jók az erősítők ahhoz, hogy ne kelljen a gain-t tekergetni egy kis hangerőhöz? Szóval elhatároztam, hogy lecserélem a ZOOM 1010-est, és beruházok valami komolyabb multieffektbe. Kb 100e pénzem lenne a dologra, de nem tudom, hogy mit lenne érdemes vennem. A bandával hard rock-metall stílusban nyomulunk, és a legfontosabb az lenne, hogy a torzított effektek jól szóljanak (riffeket zaj helyett), a ZOOM 1010-esről azt hallottam, meg ugye tapasztaltam is azért, hogy hiába királyok a csöndes effektek a distortion-ök pocsékul szólnak. Itt láttam a hangmester.hu-n néhány multieffektet, el tudná valaki magyarázni, hogy mit jelent ez a sokminden ami a Lexicon MPX 110 mellett van (én ebből szinte semmitsem értek, az is nagy segítség lenne, ha egy-két dolgot belőle megmagyaráznátok): legendás Lexicon zengetőt tartalmaz 24 bit-es processzor 24 bit-es analóg/digitális, digitális/analóg konverter 240 gyári beállítás 16 felhasználói program 44.1 kHz-es S/PDIF kimenet analóg és digitális kimeneti jel-szimulációk többsávol visszhang, moduláció és pitch effektek Tap Tempó MIDI-s kontrollálási lehetőség Fejhallgató kimenet Magas impedanciájó bemenet a hangszereknek lábkapcsoló csatlakoztatás frekvenciaátvitel: 20Hz-20kHz ±1dB Szerintetek ez megér egy százast?
Ezt kukamatyi írta: Ja és azt elfelejtettem még, hogy én a zoom-ot mindig az erősítő gitárbemenete elé kötöm. Van ugyan egy kimenet (sőt bemenet is :)) az effekteknek, de én úgy tapasztaltam, hogy ezzel nem működik túl jól a dolog. Azt kérdezném tehát, hogy szerintetek hová érdemes bekötni az effektet?
Ezt nuk írta: A multi effectet, mindenféle képpen a gitár bemenetre kötsd, semmi féle képpen az effect loopba. Ha fránkó tórzítót akarsz, nézz széjjel a "legjobb torzító" nevő topicban.
Asszem ha végignézed ezt a topicot, mintha valahol már írtam volna a digitalizálással kapcsolatban... A lényeg az, hogy minél nagyobb legyen a "bit" A 24 bit a fránkó. Gondolj bele, a számítógéped procija 32 bites.
240 gyári beállítás........Ennyi féle effectkombináció van alapba benne, előre beállítva. 16 felhasználói program.....Ennyit tudsz te saját magadnak beállítani. 44.1 kHz-es S/PDIF kimenet......Digitális kimenet (cd minőségő hang) analóg és digitális kimeneti jel-szimulációk...(?) többsávol visszhang, moduláció és pitch effektek Tap Tempó.......Alap effectek, semmi extra. MIDI-s kontrollálási lehetőség......Ha tudod mi az a midi, akkor tudnod kell mi, vagyis, hogy midi jelekkel tudod vezérelni. Fejhallgató kimenet......Ez nem tom mi. Magas impedanciájó bemenet a hangszereknek.....Ez azér van, hogy a gitárt tud vele használni anélkül, hogy recsegne ropogna :)
lábkapcsoló csatlakoztatás....Fingom nincs mi lehet. frekvenciaátvitel: 20Hz-20kHz ±1dB.....ez is kicsit hosszú téma, ha tényleg érdekel részleteiben leírom, de szerintem ezt is leírtam már itt valahol. ez egy átlagos cucc, lehetne jobb is. Szerintetek ez megér egy százast?....nem tom, szerintem nem, mivel nmost nézem, hogy 97e.
De miért nem kérdezed meg Hangmesteréket? Biztos vagyok benne, hogy elmagyarázzák neked, hogy mit tud ez a kütyü.
Ezt nandi_bacsi írta: lábkapcsoló csatlakoztatás: ha ez egy rack-es kütyü, akkor hozzá lehet kötni pedál kapcsolót. Bár nemtom minek. Mer" élőben nem nagyon jellemző a rack-ezés, studióban meg nem biztos hogy különböző effektállás között én akarok váltani (laábbal) (ill. valszeg úgyis darabokben veszi fel az ember).
Ezt banesz írta: kukamatyika! ha zúzol, nem is kell semmi effekt csak torzító, mert a legtöbb effekt háttérbe rakja a gityóhangot és csökken a dinamika, ha megnézed a nagyon zúzós embereket álltalába egy effekt nélküli brutal fejet használnak, ha lehet tranyóssat (pantera). én aszondom végy egy zsíros torzítót, pl: brunetti 120eft, vagy olcsóbban rat vagy dícsérik az elektroharmonixot..stb...
Ezt nuk írta: Egyébként nandi tudom mi az a lábkapcsoló :)
Kukamatyi valszeg nem is akar torzítani ezzel, mert ezen a kütyün, csak reverb/delay, flanger/chorus, pitch shift .. effectek vannak. Egyébiránt a "nagyok" csak rackes cuccokat használnak, + egy két pedál, mondjuk a torzítók. Ha lenne pézem, valószínű vennék akár egy ilyet, vagy ehhez hasonló cucot zengetni.
Ezt kukamatyi írta: Hűha, kösz ezt a sok infót főleg nuk-nak(nek?), szóval aszondjátok, hogy ezen nincsenek is torzított effektet? Én a Zoom 1010-eshez vagyok szokva, és hogy röviden összefoglaljam ez minden amit az effektekről tudok. Szégyellem magam, de muszáj megkérdeznem, hogy ne maradjak teljesen hülye (kukamatyi), hogy mi az a rackes cucc? Nincsenek hozzá pedálok? Szerintetek mit érdemes vennem, hogyha minél több torzított alapeffektet szeretnék, amiket aztán kedvemre állítgathatok? Igazából a zoom-ban minden más tetszett, csak ez a 16 féle distortion kevés és elég gyengus is benne.. Amúgy elsősorban koncerteken szeretném használni majd a jövendőbelit, nem pedig az otthoni stúdiómban, mert hát ugye ilyen nincs is.. :o) A sok kicsi vagy egy multi használatáról nekem az a véleményem egyébként, hogy a multi egy koncerten a lehető legkényelmesebb megoldás, mert nem kell egyszerre 5 lábadnak lennie, hogyha teljesen másik effektre akarsz átváltani. Akinek sok kicsi van, az ezt hogy szokta megoldani koncerten?
banesz: ez jól hangzik (és olcsóbbnak is tűnik :o) ), de ezekkel nem tudok szép csöndes effektet csinálni, amire pedig két zúzás között azért szükség lenne
Ezt banesz írta: kiváncsi vagyok hallotál e már brunettit kedves kukmatyi. 100eft kategóriában torzításra nem találsz jobbat csak másikat. A közepes kategóriás multirettenetekben sose fogsz jó torzítót találni. a lexiconba (ezekbe) meg nincs tortyi. szóval segíteni szándékoztam.
Ezt kukamatyi írta: Kösz banesz, akkor szerinted inkább válasszak valami jó kis distortiont-t és azzal oldjam meg a dolgot. És hogyha mellé még szeretnék csöndes effekteket is, akkor össze lehet kötni egy ilyent mondjuk a Zoom-mal?
Nem tudtok a neten valami olyan helyet, ahol ezeknek az effekteknek a tudományát meg lehet hallgatni? (pl. a brunettit)
/még mindig nem tudom pontosan, hogy mi az a rackes cucc.. :( /
Ezt nuk írta: kukamatyi! Teljesen felesleges a rengeteg torzító. keresd meg magadnak a leg megfelelőbbet, emi a zenédhez illik, ami neked legjobban teccik és annyi. Én két torzítót használok, az egyik gyenge torzításra van beállítva, a másik, meg fullra. Ha lesz pézem még szerzek egyet szólóra. A multikban lévő torzítókat, meg felejtsd el, semmire nem jók. Bár a boss-nak a COSM alapú torzítói már egész tűrhetőek, de még az sem az igazi.
A rack szót, meg szószerint kell értelmezni, van egy keret, amibe bele lehet tenni belevaló cuccokat. Ilyeneket láthatsz a stúdiókban, hangosításkor, vag színpadon. Ezek szabvány szerint készülnek, hogy egy helyre be lehessen tenni őket, lehetnek effectek, erőlködők, vagy bármi...
Egy hlyet tudok, ahol mindent ki próbálhatsz, az pástén a roland bót. De ott nem kapsz brunettit.. :)
Ha veszel egy torzítót, akkor tudod használni a zoomal, ugy, hogy a torzítót vonalba kötöd, a zoomot pedig az effect loopba, de akkor a zoomon csak a modulációs effekteket, meg zengetőt delay-t vagy egy kis eq-t haszálhatsz. Ne feledd, hogy torzító után nem illik kötni compressort, sustainert, meg ehhez hasonló cuccokat, mert ezek a zajt nagyon felerősítik...
Ezt banesz írta: brunettit a brunetti honlapon láthatsz, google-al rákeresel... itthon csak egy helyen árulnak, de a hang igen meggyőző, jobb mint egy mesa v twin. Én ezt a zoom-ozást gyökerestül elfeledném a helyedben, mert többet árt a hangnak mint használ. Ha mindenképp effektálni akarsz szerintem majd ha már van egy jó tortyid gyűjtsél manit egy jó effektre. pl.:tc. g-major. A rack cucc meg csak külső megjelenésétől rack: csúnya vasdoboz két füllel aminél fogva becsavarozhatod a szállító konténerbe. de vannak motyik amit csak ilyen formában gyártanak. Mégis valami perverzió folytán ezek a vasdobozok igen vonzóak a zenész ember számára. talán azért mert a legjobb minőségű effektók álltalában emilyen formát öltenek....
Ezt banesz írta: a pat metheny koncerten láttam egy tc. g-force-t (rack), a gitárkábel végén fityegett. meg útytom drímszatyorba is a petrucci mesa rack- ot használ (trixis) meg mást is. 2éve a pecsa szabadtéren egy egész hangszerboltnyi rekket láttam a mesa ládák közé ékelődve. De Joe bácsi- nál télleg pedál + fej azt csók.
Ezt nuk írta: na jóvan leszarom ki mit használ nem mindegy hogy ki mit használ? Tiszta dedó ezen vitázni, hogy ez ezt használja amaz meg azt... apicsába
Ezt nuk írta: mindenki azt használ amit akar... azzal még nem lesz egyik cucc se jobb, mer béla használja, vagy géza. Maj ha lesz egy csomó pénzem, kitalálom, hogy mit használjak, osz nekem az lesz a legjobb. na!
Ezt banesz írta: mr. nuk! minő e hév? nem volt ez vita, csak egyszerű információ átadás. A legjobbak a legjobbakat használják, így könnyebb tájékozódni.
Ezt mono írta: Hát az az igazság, hogy nem csak a legjobbak használják a legjobb motyókat. Sok gazdag kisfiú megveszi a márkát oszt a kezébe meg meg nem bír venni tehetséget. Ott áll a millás holmikkal a háta mögött és amit meg zene helyet produkál az meg egy fos. Nem kell izgulni zenélni kell a lehetőseghez mérten rendelkezésre álló cuccon és nem mindig a technikában keresni a hibát. szvsz...
Ezt banesz írta: Ja az tény, h aki jól nyomja, annak a gagyi cuccon is élvezhető a játéka. De szerintem ha valakinek az a hobbija, h állat szandot csinál sok pézzér, de nem tud jáccani, mért ne tehetné? Én pl.: nem tudok síelni, de ha most eldöntöm, h megyek síelni és megveszem a legdrágább cuccot, nem érezném, h hibát követek el.
Ezt banesz írta: A hencegés akkor sem túl vonzó jelenség ha a hencegő élőlény virtuóz módon kezeli az adott eszközt. Akko má majd mind1, mitöl okádik az ember, hencegő profitó vagy hencegő 2balkéztől.
Ezt bubamara írta: Ebben a témában az lehet érdekes, hogy aki jobb cuccot használ (mindegy, hogy apa vette neki, vagy melózott érte)korábban használt e lekvár kavarót gitár helyett és milyen hatást gyakorolt rá a JOBB cuccra való átállás hangzásban, technikában vagy csak a közérzet szempontjából. Aki nem teheti meg , hogy drága szerkón játszon, de a vágy vagy igény meg van bene a jobbra az szívesen hall, vagy olvas azoktól akik már használják azt. A hangszerrel kérkedni nem szép, de megosztani a tapasztalatot annak használatáról az szerintem nem kérkedés. A mindíg jobb hangszerre való törekvés, vagy vágy úgy gondolom majd minden zenészben megvan.
Ezt bubamara írta: Ha ez így lenne, még mindíg örülnénk a halcsont citeráknak meg fadaraboknak amelyek a kezünkbe esnek famászás közben. Egyébbként te honnan szerzel információt arról, hogy a harangon kívűl más hangszer is van.
Ezt mesa írta: Láttátok már Felkai Mikit élőben? Hát neki nem valami kurva drága dolgai vannak, mégis nagyon megszólal... aláírom, kell lóvé a jó hangzáshoz, de inkább kell egy jó csukló, meg kreativitás... persze akkor máris feljöhet a regent kérdés...
Ezt banesz írta: Úgy látom manapság az olcsó kategóriás gityók közt is sok jót csinálnak a korreai rabszolgák $900 GDP -ért cserébe. A profizmus a szorgalmon és egy szelet tehetségen múlik. Szval mindenki a zsebében hordja a marshall box-ot.
Ezt bubamara írta: A Tibusz valóban nagyon jól szól, ami nálam nagyon bejön még, az a Republic két gitárjának együttes megszólalása által létrehozott hangkép. (Patai Tomi strat + Vox, Tóth Zoltán tele + Marshall) és kerek a világ.
Ezt Ernie írta: Ismered Joey Tempest Place to Call Home című solo albumát.Strat+Tele+Fender Twin+Vox sound végig.Nagyon jó album,ha nem ismered hallgasd meg,elgondolkodtató milyen muzsikát is tud csinálni a Europe-os frontember,és ő is gitározik!
Ezt mesa írta: A Tempest egy zseni, mindkét szólóalbuma állat, és tényleg szólnak a gitárok. Az itthoniak közül nálam a Tóth tibi sound jön be, nem túl torz, viszont kiszól mindenből.
Ezt mesa írta: Nálam az a fontos, hogy váljon el a gitár hangja a színpadon és a lemezen a többi hangszertől, legyen dögöd és legyen érdekes, az enyéniről nem beszélek, mert az már inkább a játékstílustól függ. Ehhez viszont mindent össze kell hangolni. Érdekesség, ami pl. a többutas hangzás mellett szól: Bryan May a Voxok mellett a színpad hátulján használ egy kicsi home-made erősítőt, ami szintén be van mikrofonozva és hozzákeverve a többi erősítő hangjához. Ezekhez kell sajnos sok idő, hogy ilyen hülyeségeket kitaláljon az ember.
Ezt bohonye írta: Szeretnék vmi komoly Ibanez-gitárt venni! Pl: S-széria; RG-komolyabbak. 22 v. 24 bundost, dupla humbucker, komolyabb Floyd-Rose-sal. Tud valaki segíteni?
Ezt nuk írta: ja ibanez RG570-től felfele csak pipec gitárok vannak. De az rg570 még megfizethető áron.. Az s sériát nem ajállom, mer nem sok fa van benne. Lentebb kb 150 hozzászólással pont erről volt szó, keresd meg! De ha rámhalgatsz akkor veszel egy RG570-eset. Vagy ha van több pézed, akkor.... ez kb 200 ripacs
Ezt Mega írta: Csak hogy okuljatok: Nekem egy S450-esem van. (Mint azt lejjebb említettem...) És nemrég volt nálam egy nuMetál banda demózni. Mindkét gitáros Gibson LesPaul-val. Felvétel után kérték, hogy mutassam meg az Ibanezemet. Hát mit mondjak? Alig tudtam kiszedni a kezükből... A két Gibson mániás az én "aligvanbennefa" gityómra csorgatta a nyálát. Ennél szerintem nem kell jobb reklám az S szériának :-)
Ezt nouseforaname írta: ezzel végül is csak azt akartam mondani,hogy sajnos sokan csak azér veszik a Gibson-t mer" az a legnagyobb név a gitárgyártóéknál és ki sem próbálnak más gitárokat,vagy próbálják megkeresni a nekik megfelelő hangzást...